شناسهٔ خبر: 41581136 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

مراکز نیکوکاری تخصصی کارآفرینی استان سمنان بازوی اشتغال مددجویان/ ایجاد ۲۲۳ فرصت شغلی با همکاری راهبران شغلی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان از فعالیت یک مرکز نیکوکاری تخصصی کارآفرینی استان و شکل‌گیری سه مرکز دیگر که پا به عرصه اشتغال استان گذاشتند خبر داد و گفت: نیروهای جهادی در جبهه‌ای دیگر ۲۲۳ فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد استان سمنان ایجاد کردند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، علیرضا خدابنده، یکی از اهداف مهم این نهاد کارآفرین را، توانمند کردن خانوار‌های تحت حمایت برشمرد و گفت: نظام راهبران شغلی یکی از طرح‌های حوزه اشتغال و خودکفایی است که به‌منظور توانمندسازی و رسیدن به استقلال مالی مددجویان اجرا می‌شود.
وی تصریح کرد: چهار مرکز نیکوکاری تخصصی کارآفرینی در شهرستان‌های مهدیشهر، گرمسار، دامغان و شهر بسطام با بهره‌گیری از ظرفیت خیرین و کارآفرینان خِبره عرصه اشتغال پا به عرصه اشتغال نیازمندان جویای شغل گذاشتند.
وی به ایجاد ۲۲۳ فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان با همکاری ۳۶ نفر از راهبران شغلی اشاره کرد و گفت: سه میلیاردو ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال زایی برای ایجاد فرصت‌های شغلی مذکور به مجریان طرح پرداخت شده است.
خدابنده تصریح کرد: ایجاد ۱۰۱۵ فرصت شغلی برای مددجویان، از طریق راهبران شغلی در کمیته امداد استان سمنان هدفگذاری شده است.
وی اجرای طرح‌های راهبری شغلی را در جهت ایجاد پایداری بیشتر طرح‌های خوداشتغالی مددجویان دانست و خاطرنشان کرد: شناسایی طرح اجرایی، بررسی کارشناسی طرح‌ها، برنامه‌ریزی، سازمان‌دهی، پیاده‌سازی و بهره‌برداری نهایی از مراحل فرآیند اجرای طرح‌های راهبردی شغلی مددجویان تحت حمایت از راهبرد‌های این طرح به شمار می‌رود.
خدابنده یادآورشد: در الگوی خویش‌فرمایی، مددجو باید در خصوص تمام فرآیند‌های مربوط به مدیریت منابع مالی، بازاریابی، بازار سازی و برند سازی محصولات تولیدی فعال باشد، اما در مدل رهبران شغلی این موارد بر عهده راهبر شغلی خواهد بود و مددجو فقط به تولید محصول خواهد پرداخت.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان از جمله مزیت‌های این طرح را تضمین خرید محصولات تولیدی مددجویان توسط راهبران شغلی دانست و گفت: در این روش، مددجویان دغدغه و نگرانی از بازاریابی و فروش محصول خود را نخواهند داشت و با تکیه بر راهبر شغلی خود وارد عرصه تولید و فروش می‌شود.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان از راه اندازی نخستین کانون خیرین کارآفرین اشتغال کشور، در استان سمنان خبر داد و گفت: شهرستان‌های مهدیشهر و دامغان نمایندگی این کانون را راه‌اندازی کرده و ایجاد این کانون در سایر شهرستان‌ها در دستور کار قرار دارد. /ع

نظر شما