شناسهٔ خبر: 41142279 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی شمال کرمان:

جشنواره ملی تئاتر سردار آسمانی و شهدای مدافع حرم برگزار می شود

کرمان - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی شمال استان کرمان گفت: جشنواره ملی تئاتر سردار آسمانی و شهدای مدافع حرم با هدف ادای دین هنرمندان تئاتر کشور به ساحت مطهر شهید قاسم سلیمانی برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا علیزاده پیش از ظهر یکشنبه در مراسم رونمایی از تندیس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و انتشار فراخوان دومین جشنواره ملی تئاتر سردار آسمانی و مدافع حرم بیان داشت: این جشنواره با هدف ادای دین هنرمندان تئاتر کشور به ساحت مطهر شهید قاسم سلیمانی برگزار می‌شود.

وی در ارتباط با برگزاری جشنواره ملی تئاتر سردار آسمانی افزود: این جشنواره در سه بخش خیابانی، صحنه‌ای و نمایشنامه نویسی برگزار می‌شود که در بخش خیابانی و صحنه‌های دریافت آثار و ارزیابی آنها تا پایان شهریور انجام خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: جشنواره تئاتر سردار آسمانی در ۱۰ عنوان از جمله سردار آسمانی و مردم داری، سردار آسمانی و شهدای مدافع حرم و … برگزار خواهد شد.

علیزاده ادامه داد: در بخش نمایشنامه نویسی تا پایان آبان ماه آثار دریافت خواهند شد و به جمع‌بندی می‌رسند ضمن اینکه شاهد برگزاری جشنواره در دی ماه سال جاری خواهیم بود.

وی تصریح کرد: به غیر از برگزاری جشنواره ۱۰ برنامه دیگر نیز در سطح استانی، ملی و بین المللی پیش‌بینی شده که این برنامه‌ها به ستاد برگزاری برنامه‌های سردار شهید سلیمانی در استان و کشور ارائه شده ضمن اینکه یکی از مهمترین برنامه‌های این جشنواره جایزه فرهنگی ادبی سردار سلیمانی است.

علیزاده با اشاره به اینکه فعالیت‌های جامعه فرهنگ و هنر با محوریت شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است، یادآور شد: سال گذشته پس از شهادت سردار سلیمانی جامعه فرهنگی هنری اولین گروهی بود که در خصوص شهادت ایشان برنامه اجرا کرد. جشنواره شعر نگین سلیمانی در سومین روز شهادت سردار و اولین همایش تئاتر خیابانی با همکاری انجمن تئاتر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قبل از چهلم سردار را برگزار شد.

نظر شما