شناسهٔ خبر: 41138654 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

رونمایی از پوستر و انتشار فراخوان دومین جشنواره ملی تئاتر سردار آسمانی در استان کرمان

صاحب‌خبر -

در این مراسم که به صورت ارتباط زنده تصویری برگزار شد ،وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ،معاونان وزارتخانه ،خانواده سردار شهید سلیمانی و جمعی از مسولان وهنرمندان از تالار رودکی تهران شاهد برپایی این مراسم از کنار آرامگاه سید الشهدای مقاومت بودند .

همچنین در ارتباطی دیگر نیز پوستر جشنواره فرهنگی هنری ذوالفقار در استان خوزستان و با حضور مسولان اجرایی این استان رونمایی شد. .

در مراسم کرمان که به لطف  حضور در گلزار شهدا و پخش زنده تصاویری از آرامگاه شهید سلیمانی ؛ رنگ و بویی دیگر گرفته بود ، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان ،معاون سیاسی امنیتی استانداری ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و جمعی از مسولان و هنرمندان ، حضور داشتند .

  

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان :

جشنواره  ملی تئاتر «سردار آسمانی» و شهدای مدافع حرم

با هدف ادای دین هنرمندان تئاتر کشور

 به ساحت مطهر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود

در این مراسم  ابتدا محمدرضا علیزاده ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان  در سخنانی گفت: جشنواره  ملی تئاتر «سردار آسمانی» و شهدای مدافع حرم با هدف ادای دین هنرمندان تئاتر کشور به ساحت مطهر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار خواهد شد.

وی افزود:  این جشنواره در سه بخش تدارک دیده شده است که  در بخش خیابانی و صحنه ای تا پایان شهریورماه دریافت آثار و ارزیابی آن ها صورت خواهد گرفت  و در بخش  نمایش نامه نویسی تا پایان آبان ماه آثار دریافت و جمع بندی خواهد شد و برگزاری جشنواره در دی ماه خواهد بود.

علیزاده تصریح کرد: در ادامه اجرای برنامه های فرهنگی و هنری مرتبط با شهید حاج قاسم سلیمانی جایزه فرهنگی ادبی سردار و جشنواره بین المللی هنرهای معاصر در حال برنامه ریزی و در دست اقدام است که همه  این برنامه ها  با گرامیداشت یاد همه ی شهیدان بزرگوار انقلاب اسلامی به ویژه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی همراه  است.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در  بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فعالیتهای جامعه فرهنگ و هنر با محوریت شهادت سردار  شهید حاج قاسم سلیمانی گفت :سال گذشته بعد از شهادت جانگداز سردار سلیمانی، جامعه فرهنگی هنری جزو اولین گروه هایی بود که برنامه اجرا کردند . بر این اساس جشنواره شعر نگین سلیمانی در سومین روز شهادت سردار و اولین همایش تئاتر خیابانی با همکاری انجمن تئاتر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قبل از چهلم سردار برگزار کردیم.

 

امام جمعه کرمان خطاب به هنرمندان :

"مکتب سلیمانی"  را هنرمندانه ترویج کنید

 حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی  ؛نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز در این مراسم گفت: توقع می رود جریان هنر کشور بتواند در ابعاد مختلف، این مکتب سلیمانی  را هنرمندانه ترویج کند‌؛ بخشی از ابعاد این مکتب ۴۰ سال ایستادن در خط ایثار و شهادت است؛ خط راه دلسوزی و مهربانی نسبت به مردم و ۴۰ سال در راه و خطی که ادب و معرفت حرف اول را می زند.

وی افزود : با زبان هنر از این رخداد بزرگی که در کشور رقم خورده کمال استفاده را برده و مکتب سلیمانی با همه ابعادش گسترش و تبلیغ شود.

امام جمعه کرمان با اشاره به برپایی سه رخداد فرهنگی و هنری با محوریت سردار شهید قاسم سلیمانی تصریح کرد : این رخداد مهم فرهنگی با مدیریت وزارت ارشاد از امروز آغاز و ثمرات و برکاتی در رابطه با جریان بسیار ارزشمند و مهم مکتب سلیمانی در آینده خواهد داشت؛ مکتبی که برگرفته از مکتب اسلام و مکتب امام عظیم الشان است .

 معاون  سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان:

 هنرمندان استان در حوزه دفاع مقدس و مقاومت خوب درخشیده اند

محمد بصیری ، معاون  سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان نیز در سخنانی گفت: هنرمندان استان در حوزه دفاع مقدس و حوزه مقاومت خوب درخشیده اند و توانسته ایم در حوزه ادبیات دفاع مقدس و مقاومت کارهای خوبی  انجام دهیم.

وی با اشاره به تقریظ  رهبر معظم انقلاب بر تعدادی از کتب  نویسندگان کرمانی گفت : حضور سردار سلیمانی در سپاه ثارالله کرمان و سپاه قدس نشان دهنده این نکته است که سردار سلیمانی مربوط به کرمان و ایران نیست و شهید سلیمانی یک شخصیت والا و بین المللی دارد.

معاون امنیتی و اجتماعی استانداری تصریح کرد: مسوولان استان باید برای پایداری این جایگاه هر توانی را که دارند دریغ نکنند و استانداری کرمان نیز تاکنون در حوزه فرهنگ و هنر  تعامل خوبی با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان داشته است ، استانداری تمام امکانات خودش را برای پرورش و توسعه نسل جوان و ادامه این مسیر در حوزه دفاع مقدس و ادبیات پایداری قرار خواهد داد.

این مراسم همزمان  با  رونمایی از تندیس سردار دلها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  در محل تالار رودکی تهران و همچنین همزمان با رونمایی از پوستر و انتشار فراخوان دومین جشنواره ملی تئاتر سردار آسمانی در استان کرمان و رونمایی از پوستر جشنواره بین المللی فرهنگی ذوالفقار در استان خوزستان به صورت ویدئو کنفرانس برگزار گردید.

نظر شما