شناسهٔ خبر: 36658681 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بنگاه‎های تولیدی ایلام از ظرفیت طرح یارانه دستمزد استفاده کنند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام از عموم فعالان اقتصادی استان به‌ویژه در حوزه صنعت و خدمات خواست از ظرفیت طرح یارانه دستمزد بهره بگیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، حیدر نعمتی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام عصر امروز در بیست‌ویکمین نشست کمیته اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اظهار داشت: باید اطلاع رسانی لازم به واحدهای تولیدی و بخش خصوصی برای استفاده از ظرفیت یارانه دستمزد که ۳۰ درصد حقوق توسط دولت پرداخت می‌شود، انجام گیرد.

وی افزود: براساس طرح یارانه دستمزد، به کارآفرینانی که از شغل اولی‌‌های دانشگاهی در واحدهای خود استفاده کنند، به میزان ۳۰ درصد یارانه دستمزد تعلق می‌گیرد تا هزینه‌های اشتغال برای آنان نیز کاهش یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام به روند پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی پرداخت و خاطرنشان کرد: بخشنامه‌های زیادی مبنی بر نظارت مستمر بر پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی نهادهای حمایتی و غیر حمایتی ابلاغ شده که باید مد نظر باشد، دستگاه‌های مربوطه بانک‌های عامل و کمیته‌های بازرسی خود را فعال و با جدیت بر نحوه جذب تسهیلات نظارت کنند.

وی در خصوص مانده تسهیلات اشتغال روستایی در ایلام عنوان کرد: بخشی از این تسهیلات براساس گزارش‌های موجود هنوز جذب نشده که باید به سمت تکمیل زنجیره ارزش بروند و طرح‌ها هر چه سریعتر به کمیته فنی معرفی شوند.

نعمتی اظهار کرد: باید سهم مانده اعتبارات بهزیستی از طریق کمیته فنی ملی پیگیری شود تا هر چه سریعتر به صندوق کارآفرینی و امید معرفی شوند.

وی اضافه کرد: طرح‌هایی که دارای توجیه فنی و اقتصادی هستند باید از ظرفیت تسهیلات اشتغال روستایی در راستای افزایش تولید و اشتغال ‌در روستاها استفاده کنند.

انتهای پیام/9708

نظر شما