شناسهٔ خبر: 33901357 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

استاندار کرمان: بنگاه‌های تولیدی و صنعتی اشتغالزا حمایت می‌شود

استاندار کرمان گفت: از توسعه اشتغال در جامعه توسط شرکت‌ها و بنگاه‌های تولیدی، صنعتی و اقتصادی حمایت می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدجواد فدائی استاندار کرمان امروز به همراه جمعی از مدیران استانی از شهرک صنعتی غیردولتی سدید کرمان بازدید و بر رفع مشکلات این شهرک در حوزه‌های زیست محیطی، تامین برق و آب و ... تاکید کرد.

نخستین شهرک صنعتی در جنوب شرق کشور که تماماً با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی شکل گرفته است، پروانه تاسیس آن در ۱۰ اسفندماه ۹۴ و پروانه بهره ‌رداری آن 9 خرداد ماه سال ۹۷ صادر شده است، این شهرک صنعتی به‌منظور ایجاد اشتغال پایدار و راه‌اندازی کسب و کار، ایجاد ارتباط بین دانشگاه و صنعت و صرف منافع حاصل از آن برای پیشبرد امور فرهنگی راه‌اندازی شده است.

شهرک صنعتی سدید کرمان محلی برای فعالیت و اشتغال ده‌ها جوان فعال و خلاق کرمانی است و تاکنون ۱۴ واحد صنعتی در این شهرک به بهره‌برداری رسیده و ۲۲ واحد نیز در حال احداث است که روند اجرایی آنها بیش از ۸۰ درصد رشد داشته است.

در حال حاضر زمینه اشتغال ۱۱۰ نفر در آن ایجاد شده و گفته می‌شود که با تکمیل آن، زمینه اشتغال بالغ بر ۳۰۰ نفر فراهم شود.

محمدجواد فدایی پیش از ظهر امروز در بازدید از شهرک صنعتی غیردولتی  سدید در جلسه رفع موانع و مشکلات این شهرک اظهار داشت: ما از توسعه اشتغال در جامعه توسط شرکت‌ها و بنگاه‌های تولیدی، صنعتی و اقتصادی حمایت می‌کنیم .

وی اافزود: قرار شد پس از بررسی‌های انجام شده با همکاری محیط زیست ۲.۵ هکتار و ۷.۵ هکتار مستثنیات به ۲۰ هکتار قبلی  انجام شود و شرکت سدید برای ۱۰ هکتار جدید که مقرر شده به آن اضافه شود باید طرح توجیهی و زمان‌بندی مناسب به محیط زیست ارائه کند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه برای توسعه فعالیت‌ها باید شرکت جدیدی تاسیس شود، گفت: برای واحدهای جدید و یا استقرار صنایع مزاحم شهری حدود ۱۳ هکتار از اراضی ملی توسط راه و شهرسازی به شرکت سدید صانع واگذار شود و در این زمینه باید شرکت شهرک‌های صنعتی نیز مجوزهای لازم را برای شرکت جدید صادر کند.

وی تصریح کرد: برای نصب سه ترانس برق مورد نیاز نیز قرار شد با پیگیری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، هزینه مورد نیاز تامین و در اختیار توزیع نیروی برق شمال استان قرار گیرد.

انتهای پیام/80018/ق

نظر شما