شناسهٔ خبر: 66601804 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ناپایداری‌های جوی اصفهان ادامه دارد

اصفهان-ایرنا-کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: ناپایداری‌های جوی بهاری بصورت رگبار باران، وزش باد به نسبت شدید تا شدید بر روی استان از روز دوشنبه تا پنجشنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

محمدرضا رفیعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بررسی نقشه‌های هواشناسی امروز و فردا(یکشنبه) بیانگر شرایط افزایش ابر، گاهی وزش باد در بیشتر مناطق استان است.

وی با بیان‌اینکه امروز وضعیت جوی بیشتر مناطق استان هوای صاف تا قسمتی ابری، گاهی همراه با وزش باد است، ادامه داد: شرایط افزایش ناپایداری جوی از روز دوشنبه بصورت بارش رگباری در مناطق غرب و شمال استان پیش بینی می‌شود که در این زمینه هشدار زرد هواشناسی صادر شده است.

بر اساس هشدار مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: فعالیت سامانه ناپایدار از ظهر روز دوشنبه تا اواخر وقت روز سه‌شنبه بصورت وزش باد به نسبت شدید تا شدید، وقوع طوفان لحظه‌ای در مناطق مستعد شمال و شرق استان و ایجاد گرد و خاک محلی و کاهش دید در همه مناطق استان بویژه نیمه شرقی پیش بینی می‌شود.
به گفته وی، رگبار باران، رعد و برق و احتمال تگرگ در نقاط مستعد در روز دوشنبه برای مناطق غرب، مرکز و شمال استان و روز سه‌شنبه برای مناطق جنوب و شرق از جمله سمیرم، خور و بیابانک، چوپانان، انارک، نایین، کوهپایه و ورزنه پیش بینی شده است و به همین دلیل احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، تگرگ و لغزندگی معابر عمومی در این مناطق وجود دارد.

وی اظهار داشت: دمای هوای بیشتر مناطق استان در ۲۴ ساعت آینده ۲ تا ۳ درجه افزایش خواهد داشت.

رفیعی گفت: دمای کلانشهر اصفهان در گرمترین ساعات شبانه‌روز گذشته به ۳۰ و در خُنکترین ساعات به ۱۳ درجه سانتیگراد رسید.

وی افزود: خور و بیابانک با دمای ۳۳ و بویینِ میاندشت با دمای چهار درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط استان در شبانه‌روز گذشته بودند.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان برای این کلانشهر در روز یکشنبه(فردا) هوای صاف تا قسمتی ابری، در ساعات عصرگاهی افزایش ابر و گاهی وزش باد شدید موقت، در مناطق غربی استان رگبار پراکنده و برای روز دوشنبه هوای کمی ابری بتدریج افزایش ابر، در بعدازظهر وقوع تندباد لحظه‌ای و در نیمه غرب و شمال و مرکز استان بارش رگبار و رعد و برق پیش بینی کرد.

ناپایداری‌های جوی اصفهان ادامه دارد

نظر شما