شناسهٔ خبر: 36689551 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

۱۶ واحد تولیدی در فراهان با مشکل مواجه هستند

فرماندار فراهان گفت: در ناحیه صنعتی فراهان ۱۶ واحد تولیدی با مشکل مواجه هستند و ناحیه صنعتی خنجین در حال خاکبرداری است و برای شروع کار به جذب سرمایه‌گذاری نیاز دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حسن خزایی‌پور ظهر امروز در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی شهرستان فراهان با بیان اینکه شهرستان فراهان به عنوان قطب تولید کشاورزی و محصولات دامی مطرح است، اظهار کرد: هم اکنون سطح زیر کشت اراضی در شهرستان فراهان 100 هزار هکتار است که شامل ۷۰ هزار هکتار اراضی دیم و ۲۸ هزار هکتار اراضی آبی و دو هزار هکتار باغات است.

وی افزود: شهرستان فراهان رتبه نخست تولید گندم دیم و رتبه دوم حبوبات دیم را به خود اختصاص داده، همچنین بزرگ‌ترین واحد پرورش شترمرغ غرب کشور در این شهرستان قرار دارد.
فرماندار فراهان تصریح کرد: این شهرستان دارای یک واحد پرورش بوقلمون با ظرفیت ۲۲ هزار قطعه و تولید سالانه ۵۰۰ تن گوشت، ۶ واحد مرغداری تخم‌گذار با ظرفیت هزار قطعه و تولید سالانه ۷۵۰ تن تخم مرغ و ۱۶ واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت ۲۰۰ قطعه با تولید سالانه یک هزار تن است.
خزایی‌پور گفت: در شهرستان فراهان در بخش دام دارای سه واحد صنعتی و همچنین یک هزار و ۱۰۰ واحد سنتی دام شیری با تولید روزانه ۱۱ تن شیر است، در حوزه احداث واحد صنایع تبدیلی به علت نیاز شهرستان به دام شیری در صدد جذب سرمایه‌گذار در سطح شهرستان هستیم.
وی بیان داشت: سهم شهرستان تفرش از تسهیلات اشتغال روستایی مبلغ ۱۱ میلیارد تومان است و در حال حاضر ۹۹ طرح به ارزش ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به اشتغال زایی ۲۳۵ نفر منجر شده، ۷۶ طرح در حال بررسی و به دستگاه‌های مربوطه ارجاع شده است.
فرماندار فراهان گفت: با توجه به بارش کم در شهرستان فراهان باید در حوزه کشاورزی از شیوه سنتی خارج شویم و تغییر الگوی کشت مورد توجه قرار گیرد تا زمینه تولید و پرورش گیاهان دارویی، زعفران و گل محمدی گسترش پیدا کند.
خزایی‌پور عنوان کرد: در زمینه دام تغییر نژاد دام سبک و سنگین سنتی نیاز است که از نژادهای اروپایی  استفاده کنیم، در زمینه تولید دام نیز احداث کشتارگاه نیمه صنعتی در دستور کار است.
وی بیان کرد: ایجاد صنایع تبدیلی، سردخانه، انباری، تکمیل زنجیره تولید زعفران از نیازهای اولویت‌دار شهرستان فراهان است.
خزایی‌پور گفت: در سطح شهرستان ۵۱ واحد نانوایی موجود است و در زمینه احداث کارخانه آرد سرمایه‌گذار وجود دارد.

وی عنوان کرد: در ناحیه صنعتی فراهان ۱۶ واحد تولیدی با مشکل مواجه هستند و ناحیه صنعتی خنجین در حال خاکبرداری است و برای شروع کار به جذب سرمایه‌گذاری نیاز دارد.

انتهای پیام/ 

نظر شما