شناسهٔ خبر: 36451529 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سمنان از استان‌های محوری در حوزه گردشگری محسوب می‌شود

معاون وزیر میراث فرهنگی و گردشگری وجود جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و صنایع‌دستی و گردشگری را در جذب گردشگر بسیار مهم دانست و گفت: سمنان از استان‌های محوری در حوزه گردشگری محسوب می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرمسار، ولی‌الله تیموری ظهر امروز در ششمین جشنواره ورزشی، آئینی اقوامی ایران اسلامی که در شهرستان گرمسار در حال برگزاری است اظهار داشت: ظرفیت‌های گردشگری باید در هر استان شناسایی و برای بهره‌گیری مناسب از آن برنامه‌ریزی مدونی صورت گیرد.

وی گرمسار را یکی از شهرستان‌هایی دانست که می‌تواند در توسعه گردشگری بسیار اثرگذار باشد.

معاون وزیر میراث فرهنگی و گردشگری بیان کرد: مجاورت گرمسار با پایتخت ایران می‌تواند ظرفیتی مناسب برای این شهرستان در حوزه گردشگری ایجاد کند، بنابراین باید در توسعه این منطقه مورد توجه قرار گیرد.


تیموری عنوان کرد: یکی از ظرفیت‌هایی که می‌تواند بستری مناسب در استان سمنان به لحاظ گردشگری و فرهنگی ایجاد کند و در جذب گردشگران از آن بهره برد  وجود اقوام مختلف در استان سمنان به‌ویژه در منطقه گرمسار است.

وی وجود جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و صنایع‌دستی و گردشگری را در جذب گردشگر بسیار مهم دانست و گفت: سمنان از استان‌های محوری در حوزه گردشگری محسوب می‌شود.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی برپایی چنین جشنواره‌هایی را تقریب و تقویت ارتباط بین فرهنگ‌ها و اقوام مختلف ایران‌زمین اثرگذار عنوان کرد.

به گزارش تسنیم قومیت‌های مختلفی از جمله ترک، کرد، لر، ترکمن، بلوچ، مازنی، کرمانچ، گیلک، عرب و ترکمن در جشنواره ملی اقوام و عشایر ایرانی حضور دارند.

آذربایجان شرقی، لرستان، گلستان، مازندران، سمنان، چهارمحال بختیاری، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، ایلام، خراسان شمالی و کردستان در این جشنواره حضور دارند.

انتهای پیام/363/ح

نظر شما