شناسهٔ خبر: 36449263 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون وزیر میراث فرهنگی و گردشگری:

ظرفیت توسعه گردشگری درگرمسار وجود دارد/ایران اسلامی جورچین زیبایی

گرمسار - معاون وزیر میراث فرهنگی و گردشگری بابیان اینکه استان سمنان و به‌خصوص گرمسار از ظرفیت‌های خوب توسعه گردشگری داخلی است، گفت: جاذبه‌های فرهنگی، تاریخ و طبیعی مزیت‌های این منطقه هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، ولی‌الله تیموری صبح پنج‌شنبه در ششمین جشنواره ورزشی، آئینی اقوامی ایران اسلامی که به میزبانی شهرستان گرمسار در حال برگزاری است، ضمن بیان اینکه این منطقه از ایران اسلامی به‌واسطه قرارگیری در مجاورت تهران و همچنین کری دور شرق به غرب می‌تواند ظرفیت گردشگری ویژه‌ای داشته باشد، بیان کرد: گرمسار می‌تواند در توسعه گردشگری داخلی نقش‌آفرین باشد.

وی وجود اقوام مختلف در استان سمنان به‌خصوص گرمسار را از دیگر ظرفیت‌های گردشگری و فرهنگی این منطقه دانست و تأکید کرد: جاذبه‌های فرهنگی، تاریخ و طبیعی می‌توانند در جذب گردشگران نقش‌آفرینی کنند.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی ششمین جشنواره ورزشی، آئینی اقوامی ایران اسلامی را فرصتی برای نزدیکی فرهنگ‌ها و اقوام دانست و تأکید کرد: ایران اسلامی جورچین زیبا است که اقوام مختلف آن را تکمیل می‌کنند و لذا باید قدردان این ظرفیت‌های عظیم باشیم.

مجتبی جان علی مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان نیز در این همایش بابیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۰ خانه ورزش روستایی در سطح استان افتتاح‌شده است، گفت: ۱۶ خانه ورزش دیگر تا پایان سال افتتاح می‌شود همچنین باید گفت هدف از این طرح‌ها، توسعه ورزش‌های همگانی و ایجاد شادی و نشاط اجتماعی بین روستائیان و عشایر محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ششمین دوره جشنواره ملی اقوام و عشایر ایرانی از روز چهارشنبه در گرمسار و بخش ایوانکی برگزار و آذربایجان شرقی، لرستان، گلستان، مازندران، سمنان، چهارمحال بختیاری، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، ایلام، خراسان شمالی و کردستان در آن حضور دارند.

نظر شما