شناسهٔ خبر: 36457635 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر میراث فرهنگی:

گردشگری داخلی با وجود مشکلات اقتصادی ۷۵ درصد افزایش یافت

سمنان- ایرنا- معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: گردشگری داخلی در سال‌های ۹۷ و ۹۸ با وجود مشکلات اقتصادی کشور ۷۵ درصد افزایش یافت.

صاحب‌خبر -

ولی‌الله تیموری عصر پنجشنبه در حاشیه رونمایی از تمبر یادیود ششمین جشنواره ملی اقوام و عشایر ایران در شهرستان گرمسار استان سمنان ، اظهارداشت: گردشگری داخلی در کشور با وجود شرایط تحریم‌های ظالمانه و مغرضانه علیه ایران اسلامی ٧۵ درصد افزایش داشت.

تیموری با اشاره به افزایش ۵۲ درصدی میزان گردشگران ورودی در سال ۹۷ به کشور نسبت به سال ٩۶، افزود: در هفت ماه گذشته از سال ۹۸، با احتساب حدود ۶ میلیون گردشگر داخلی، آمار گردشگر داخلی بیش از ٢٣ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ افزایش یافت.

معاون وزیر میراث فرهنگی تصریح کرد: در مجموع و با احتساب افزایش آمار گردشگری امسال و سال گذشته، گردشگری داخلی در کشور بیش از ٧۵ درصدی افزایش داشت.

تمبر یادبود جشنواره ملی اقوام و عشایر ایران با حضور تیموری معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان در موزه علم و صنعت گرمسار رونمایی شد.

تیموری، به منظور حضور در ششمین جشنواره ملی اقوام و عشایر ایرانی به گرمسار در استان سمنان سفر کرد.

اقامتگاه بوم گردی کهن سرای کیهان در روستای سنرد گرمسار نیز با حضور معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افتتاح شد. 

ششمین جشنواره اقوام و عشایر ایرانی مصادف با شب ولادت حضرت محمد(ص) و به عنوان گرامیداشت هفته وحدت با حضور ۱۲ قوم ایرانی در قالب ۳۰ تیم در بخش های مختلف آیینی، عشایری و بازی های بومی و محلی در گرمسار برگزار شد. 

عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، کرمعلی قندالی رئیس سازمان امور عشایر ایران، غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استان سمنان در ششمین دوره جشنواره ملی اقوام و عشایر ایرانی شهرستان گرمسار حضور دارند.

گرمسار غربی‌ترین شهرستان‌ استان سمنان تا مرکز استان ۱۱۰ کیلومتر و تا تهران ۹۵ کیلومتر فاصله دارد. 

نظر شما