شناسهٔ خبر: 35291071 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

وحدت ملی را با عراق ایجاد و حفظ کنیم

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه باید در شرایط کنونی وحدت ملی را با عراق ایجاد و حفظ کرد، گفت: باید در مقابل جبهه کفر و ظلم با تدبیر و حکیمانه ورود و جبهه داخلی را نیز تقویت کرد.

صاحب‌خبر -

‪‎به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی ظهر امروز در نشست شورای اداری استان که با محوریت کنگره نقش امام راحل در دفاع مقدس و گرامیداشت یاد 6200 شهید استان مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: باید از هم‌اکنون آمادگی لازم را برای آیین اربعین سالار شهیدان داشته باشیم چراکه با برداشتن ویزا و بازگشایی مرز خسروی شاهد بیش از دو میلیون نفر زائر خواهیم بود.

‪‎‪ وی ضمن تأکید بر آمادگی تمام دستگاه‌ها در این خصوص بیان کرد: در شرایط کنونی باید وحدت ملی را با عراق ایجاد و حفظ کرد و در مقابل جبهه کفر و ظلم با تدبیر و حکیمانه ورود و جبهه داخلی را تقویت کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی افزود: با توجه به اینکه دانش آموزان سرمایه‌های گران‌مایه نسل فردا هستند باید در آستانه بازگشایی مدارس اقدامات ویژه در این خصوص انجام شود و اجازه ندهیم جنایتکاران، فکر، روح، روان و شخصیت دانش آموزان را دچار اختلال کنند.

دری‌نجف‌آبادی تأکید کرد: با توجه به اینکه امکانات و اعتبارات دستگاه‌های اجرایی محدود است، اما ضروری است شیوه رفتار و تعامل مسئولان با مردم بسیار دلسوزانه و حکیمانه باشد و زمینه سوءاستفاده دشمنان در این خصوص فراهم نشود.

وی خاطرنشان کرد: باید هوشیار باشیم و ضعف‌ها و کمبودها، بهانه دست دشمن ندهد چراکه برخی قصد دارند کارشکنی کنند.

برگزاری بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی در استان مرکزی

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی نیز گفت: مهرماه سال جاری شاهد یک رویداد بزرگ فرهنگی در استان هستیم که باید قدر این فرصت را دانست.

سردار محسن کریمی با اشاره به برگزاری کنگره ملی نقش امام راحل در دفاع مقدس اظهار کرد: ستاد این کنگره رویکرد و اهداف خود را از پنج سال گذشته آغاز کرده است.

وی افزود: هدف از برگزاری این کنگره تبیین شخصیت، سیره، راه و منش امام خمینی(ره) است، از سال ۹۳ بیش از ۱۷ کارگروه در این راستا شکل گرفته که امکان این وجود دارد تعداد کارگروه‌ها افزایش یابد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان اظهار داشت: به منظور هر چه باشکوه‌تر شدن این کنگره ۱۷ کارگروه شامل کارگروه اجرایی، اطلاعات و عملیات، تبلیغات هنری، بانوان، تدوین و انتشار، انقلاب اسلامی، ادارات و سازمان‌ها، تاریخ شفاهی، آمار و اطلاعات، موسسه تحقیقات و خودکفایی، تعاون و ایثارگران، ستاد پشتیبانی و آماد و کارگروه ارتش شکل گرفته است.

کریمی تصریح کرد: تاکنون ۷ اجلاسیه سنگرسازان بی سنگر، کارگری، مدافعان حرم، فرهنگیان و دانش آموزان، شهدای گمنام، پیشکسوتان جهاد و شهادت و طلاب و روحانیون برگزار شده است.

وی بیان داشت: اجلاسیه ورزشکاران، بانوان، امیران و ۱۴۰۰ شهید ارتش، بهداری و جامعه پزشکی، دانشگاهیان، امربه معروف در سیره شهدا، اجلاسیه نقش امام راحل در دوران دفاع مقدس و در پایان کنگره نهایی نقش امام راحل در دوران دفاع مقدس و گرامیداشت ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی در ۱۱ مهرماه در مصلی بیت المقدس با سخنرانی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه روح‌الله استان با اشاره به اقدامات زیرساختی و خدماتی این کنگره اظهار داشت: تکمیل احداث موزه دفاع مقدس، خرید و فعال سازی دهکده مقاومت بسیج، تربیت ۳۰ نویسنده جوان و واگذاری کار به آنها، بازسازی قبور شهدا، آماده سازی ۶۲۰ جهیزیه، ساخت ۶۲۰ واحد مسکونی برای نیازمندان، دیدار با 6هزار خانواده شهدا و اعزام ۶۲۰ نفر سفر اولی به عتبات عالیات از دیگر اقدامات زیرساختی و خدماتی است که با جدیت پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/ 

نظر شما