شناسهٔ خبر: 35291800 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شیوه برخورد مسئولان با مردم سازنده باشد

اراک - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: شیوه برخورد مسئولان با مردم باید حکیمانه،سازنده و امیدبخش باشد و راه هرگونه سوء استفاده و توطئه دشمنان را سد کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آیت‌الله «قربان‌علی دری نجف‌آبادی» روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان مرکزی افزود: با وجود محدودیت امکانات دستگاه‌های اجرایی، مسئولان باید نهایت خدمت‌رسانی را به مردم داشته باشند.

وی ادامه داد: اگرچه برخی مشکلات اقتصادی در کشور وجود دارد اما مردم و مسئولان آگاهانه درکنار هم هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: دشمنان نظام با توجه به درپیش رو بودن انتخابات مجلس همه تلاش خود را برای مسئله‌سازی و مشکل علیه نظام اسلامی به‌کار گرفته‌اند و نیاز است خادمان مردم در هر پست و مسئولیتی با تسهیل در ارایه خدمات به مردم توطئه دشمنان را نقش برآب کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در بخشی از سخنانش با یادآوری عزاداری‌های حسینی گفت: با توجه به برداشته شدن ویزا و کاهش هزینه‌ها پیش‌بینی می‌شود حضور زائران اربعین امسال نسبت به قبل افزایش یابد که این مهم نیازمند هماهنگی و همکاری بیشتر دستگاه‌های مسئول برای ارایه خدمت به زائران دارد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی، افزایش وحدت ملی با عراق را از مهمترین اقدامات مسئولان دانست و افزود: برخی دشمنان اسلام و انقلاب با انجام توطئه‌های مختلف ایجاد شکاف در روابط دوستانه جمهوری اسلامی و عراق را در دستورکار خود قرار داده‌اند که می‌طلبد هوشیارانه با این کارشکنی‌ها مقابله شود.

وی با اشاره به میزبانی استان مرکزی در کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید این استان درمهرماه جاری اظهار داشت: این کنگره باید به‌گونه ای برگزار شود که ضمن الگوسازی در جامعه برای همیشه در تاریخ استان و کشور ماندگار شود.

استاندار مرکزی نیز در این نشست گفت: آیین‌های عزاداری محرم امسال در استان وزین و باشکوه بود و در کشورهای دیگر نیز این آیین با شرایط خوبی برگزار شد که این مهم نشان از صدور انقلاب فرهنگی به سایر نقاط جهان است.

سید «علی آقازاده» افزود: مقاومت و اتحاد ملت مسلمان ایران اسلامی سرمایه بزرگی است که دشمنان از آن هراس دارند.

استاندار مرکزی گفت: ملت ایران از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون با وحدت کلمه، اتحاد و همدلی در تمامی صحنه‌ها پشت‌سر مقام معظم رهبری حرکت کرده‌اند و این مهم توطئه‌های دشمنان را ناکام گذاشته است.

آقازاده افزود: وحدت و همدلی ملت ایران اسلامی با رسکانداری رهبر معظم انقلاب پیروزی و موفقیت‌های بسیاری را برای شکشوررقم زده و همه باید در حفظ و افزایش انسجام ملی بکوشند.

استاندار مرکزی گفت: توهین در هرجایگاه و مقامی نکوهیده است و  این رفتارها آفتی برای انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود.

آقازاده خاطرنشان کرد: توهین به قوای سه گانه درحقیقت توهین به نظام جمهوری اسلامی است و هر کس در این راستا هنجارشکنی و تندروی کند قاطعانه برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: انتظار می رود رئیس کل دادگستری استان مرکزی برخورد لازم را برای جلوگیری از تکرار  توهین به برخی مقامات استات داشته باشد.

استاندار مرکزی با یادآوری برگزرای کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان افزود: تمامی دستگاه‌ها ی اجرایی باید همکاری لازم را برای برگزاری این واقعه بزرگ فرهنگی داشته باشند.

آقازاده گفت:  کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی متعلق به همه مردم است و دستگاه‌های مختلف استان باید برگزاری هرچه بهتر این کنگره را در دستور کار خود قرار دهند.

وی، تکمیل باغ‌موزه دفاع مقدس استان مرکزی و بازسازی مصلای بیت‌المقدس اراک را از جمله برکات برگزرای کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان عنوان کرد و گفت: مصلای اراک پس از ۳۰ سال به برکت این کنگره و با همکاری شهرداری، امام جمعه، استانداری و سایر دستگاه‌های اجرایی استان به مرکز فرهنگی و مذهبی تبدیل شده است.

استاندار مرکزی افزود:  مصلای بیت‌المقدس اراک به برکت این کنگره از آمادگی کامل برای برگزاری هرگونه آیین  فرهنگی و اجتماعی را دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش سوء‌مدیریت را از جمله مهمترین مشکلات بروز مشکل در شرکت های آذرآب و هپکو اراک دانست و گفت: حقوق خرداد و تیرماه کارکنان آذرآب واریز شده و تلاش برای تامین منابع مالی پرداخت حقوق مردادماه کارکنان ادامه دارد.

استاندار مرکزی ادامه داد: در نشست روز گذشته با مدیران مپنا مقرر شد بررسی اولیه برای واگذاری شرکت آذرآب اراک به این شرکت انجام شود.

وی افزود: مپنا مایل به پذیرش سهام شرکت آذرآب اراک است و در نشست با مدیران این شرکت مقرر شد مسایل مالی و بدهی‌های آذرآب توسط هیات ۲ تا سه نفره بررسی شود.

استاندار مرکزی گفت: شرکت آذرآب اراک سند هویت استان است و مسئولان با تمام توان حفظ و نگهداری از این شرکت را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

آقازاده افزود: کارکنان شرکت‌های هپکو و آذرآب باید تلاش کنند در شرایط حساس کشور از انجام اقداماتی که سوء‌استفاده دشمنان اسلام و انقلاب را به همراه دارد، خودداری کنند.

وی یادآور شد: مدیرعامل شرکت هپکو اراک پس از  ۶ ماه بلاتکلیفی تعیین شده است و امید می‌رود تغییراتی در ترکیب سهام‌دار عمده این شرکت نیز انجام شود.

استاندار مرکزی گفت: موسسه خاتم الانبیا با انجام اقدامی بزرگ شرکت آونگان اراک که تعطیل شده و دارای ۵۰ میلیارد ریال بدهی به کارکنان بود را با کاهش بدهی و افزایش نیروی کار به ۱۴۰ نفر فعال کرده است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در این نشست گفت: برنامه‌های کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و  ۶۲۰۰ شهید استان با هدف تبیین شخصیت، سیره، روش امام و تبیین دفاع مقدس و عملکرد استان در دوران دفاع مقدس از پنج سال گذشته آغاز شده است.
سردار «محسن کریمی» افزود : کم‌هزینه کردن اقدامات برگزاری کنگره، معرفی صنعت استان در دفاع مقدس، استفاده از ظرفیت‌های محققان بومی، استفاده از تجربیات سایر کنگره ها، بهره‌گیری از ظرفیت سمن‌ها و جریان‌سازی فرهنگی از جمله مهمترین اصول برگزاری این کنگره است.

وی یادآور شد:برنامه‌های این کنگره ملی شامل همایش‌های اجرایی، کارگروه عملیات، کارگروه بانوان، کارگروه تبیین و انتشار، کارگروه انقلاب اسلامی، تاریخ شفاهی، آمار و اطلاعات، فرهنگ‌نامه شهدا، اطلاعات و عملیات، کارگروه سنگرسازان بی‌سنگر و مهندسی‌رزمی است
فرمانده سپاه روح الله ستان مرکزی افزود: کارگروه موسسه تحقیقات و خودکفایی، تعاون و ایثارگران، آمادگی و پشتیبانی و ارتش  از دیگر کارگروه‌های این کنگره ملی است.
سردار کریمی گفت : هفت اجلاسیه شامل سنگرسازان بی‌سنگر، کارگری، مدافع‌حرم، فرهنگیان و دانش‌آموزان، شهدای‌گمنام ، جهاد وشهادت و طلاب و روحانیت برگزارشده و برپایی اجلاسیه ورزشکاران، بانوان، امیران و ۱۴۰۰ شهید، بهداری و نقش پزشکان و اجلاسیه نقش امام خمینی(ره )در دفاع مقدس در دستور کار است.

نماینده مردم تفرش،فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: رزمندگان در زمان دفاع مقدس جان دادند و مردم پشتیبان بودند و امروز با توجه به برخی مشکلات اقتصادی مردم در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار داشته و مسئولان پشتیبان هستند.
«محمد حسینی» افزود: مسئولان باید در شرایط کنونی برای رفع مشکلات مردم نقش پشتیبانی را به درستی انجام دهند.
وی ادامه داد: برگزاری اجلاسیه کنگره ملی امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی یادآور روزهای دفاع مقدس، مقاومت و سربلندی مردم است.
نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی افزود: مردم در دوران دفاع مقدس با روحیه جهادی در صحنه بودند و مسئولان نیز باید با روحیه جهادی در خدمت مردم باشند.
حسینی گفت: مردم انتظار دارند حرکت‌های عمرانی سریعتر انجام شده و گام های اساسی در زمینه تولید برداشته شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی نیز در این نشست گفت: مدیران نظام اسلامی باید برای سربلندی انقلاب اسلامی انقلابی‌گری رادر دستور کار قرار دهند.
«بهروز اکرمی» افزود : دیدار با خانواده شهدا در طول سال باید به وظیفه اخلاقی و اداری مدیران دستگاه‌های اجرایی تبدیل شده و  محدود به مناسبت‌ها نباشد.
وی ادامه داد: دیدار با محرومان جامعه از جمله وظایف مدیران دستگاه‌های اجرایی است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با یادآوری بازگشایی مدارس افزود: دستگاه‌های اجرایی می‌توانند در همکاری با آموزش و پرورش شرایط بهتری را برای دانش آموزان فراهم کنند.
ااستان مرکزی با قابلیت های کشاورزیریال صنعتی و گردشگری در قلب ایران قرار دارد.

۱۹۵۵/۶۰۱۳/

نظر شما