شناسهٔ خبر: 34816027 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فارس من| جمع‌آوری روزانه 280 تن پسماند خانگی در اراک با اجرای طرح تفکیک

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک گفت: با اجرای طرح تفکیک پسماند روزانه بطور متوسط حدود 280 تن پسماند خانگی از سطح شهر جمع آوری می‌شود، همچنین در طرح تفکیک از مبدا نیز روزانه به طور متوسط 1250 کیلوگرم پسماند خشک جمع آوری شده است.

صاحب‌خبر -

حمیدرضا قناتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: طبق قانون مدیریت پسماند طرح تفکیک از مبدا از سال 90 به صورت آزمایشی پس از آموزش چهره به چهره شهروندان و توزیع بروشور و نایلون در دو بخش به عنوان پایلوت با به کارگیری دو  دستگاه نیسان وانت  آغاز شد و به تدریج با پوشش آموزشی کل سطح شهر توسط 5 نفر آموزشگر و افزایش تعداد خودروها به 7 دستگاه پیکان وانت کل سطح شهر تحت پوشش طرح تفکیک از مبدا پسماند قرار گرفت و پسماندها بصورت هفتگی و طبق برنامه زمان بندی جمع آوری می‌شدند.

وی افزود: به منظور رفاه حال شهروندان از مناطق آپارتمان نشین و پرتراکم شهری ایستگاه سیار جمع آوری پسماند خشک بصورت هفتگی طبق برنامه مستقر می‌شوند به این صورت که شنبه در جهانگیری میدان فردوس دو، یکشنبه کوی امین  روبروی مجتمع بهارستان، دوشنبه کوی الهیه روبروی مدرسه الهیه، سه شنبه کوی جوادیه روبروی مسجد ولایت، چهارشنبه کوی رضوی پارک پونه و پنجشنبه کوی صنعتی میدان بنفشه دو.

وی گفت: همچنین به منظور دسترسی شبانه روزی شهروندان نسبت به استرداد 3 دستگاه کانکس ورودی کوی صنعتی، بلوار 15 خرداد مقابل  منازل شرکت نفت، میدان فاطمیه و جنب آپارتمان‌های علم الهدی اقدام شده که شهروندان در هر ساعت از شبانه‌روز امکان تحویل پسماند خشک جمع آوری شده خود را دارند.

قناتی بیان کرد: در سال 97 روزانه بطور متوسط حدود 280 تن پسماند خانگی از سطح شهر جمع آوری شد، همچنین در طرح تفکیک از مبدا نیز روزانه به طور متوسط 1250 کیلوگرم پسماند خشک جمع آوری شده است.

وی تصریح کرد: پسماندهای شهری پس از جمع آوری مکانیزه توسط خودروهای مخصوص به ایستگاه  انتقال واقع در محدوده پل شهید بختیاری منتقل و پس از تخلیه سمی تریلر مخصوص به محل دفن واقع در کیلومتر 8 جاده اراک –خمین به محل دفن پسماندهای شهر اراک منتقل و در کارخانه‌ای با ظرفیت 250 تن در روز پردازش شده و پسماند خشک از تر جدا می‌شود.

پسماندهای خشک جهت بازیافت توسط پیمانکار منتقل، همچنین سوله‌ای برای تهیه کمپوست از پسماند تر باقی مانده احداث شده که در دست تجهیز و بهره برداری است تا در آینده امکان تخلیه کمپوست نیز از پسماندها میسر شود، مواد باقی مانده غیرقابل استفاده نیز روی سکوها دفن و خاکپوشانی می شوند.

به گفته وی در سال 97 سازمان به حفر تراشه بهداشتی برای دفن پسماند پزشکی و شهری اقدام کرده که در حال حاضر پیگیری‌های لازم برای لایه‌گذاری و عایق بندی آن انجام می‌شود.

 سوژه «فکری به حال زباله‌گردها کنید» در سامانه فارس من ثبت شده است.

انتهای پیام/ق

نظر شما