شناسهٔ خبر: 34531908 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فارس من| مراکز خرید و فروش غیرمجاز پسماند خشک در اراک محدود می‌شود

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک از محدود شدن مراکز خرید و فروش غیرمجاز پسماند خشک و به دنبال آن کاهش تعداد زباله‌گردها خبر داد.

صاحب‌خبر -

حمیدرضا قناتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به ثبت سوژه «فکری به حال زباله‌گردها کنید» در سامانه فارس من اظهار کرد: با توجه به اینکه جمع‌آوری پسماند طبق ماده 16 قانون مدیریت پسماند توسط افراد غیر، ممنوع است، شهرداری برنامه ویژه‌ای در این راستا در دست اقدام دارد.

وی تصریح کرد: پسماندها باید توسط سازمان مدیریت پسماند جمع‌آوری و مدیریت شود، سازمان از طریق طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی از جمله طراحی و نصب مخازن زیرزمینی، آموزش و فرهنگسازی شهروندان، پیگیری برای جمع آوری پسماند خشک شهروندان از طریق نصب اپلیکیشن، جمع آوری پسماند اصناف و ساماندهی مشاغل پر زباله در نظر دارد نسبت به مدیریت بهینه پسماندها اقدام کند و از این طریق پسماند شهری را بصورت تفکیک شده جمع‌آوری و با این اقدام فعالیت زباله‌گردها کمتر و به دنبال آن مراکز خرید و فروش غیرمجاز پسماند خشک و ضایعات محدودتر خواهد شد.

در سوژه ثبت شده در سامانه فارس من آمده است: این روزها در هر کوچه و خیابان که سر می‌زنی یک نفر مشغول گشتن در داخل سطل زباله‌ها برای پیدا کردن و جمع آوری ضایعات قابل بازیافت است، بحث اینکه شرایط بد معیشتی قشر آسیب پذیر و ضعیف جامعه یکی از دلایل عمده این موضوع می‌باشد به کنار، موضوع اصلی آلودگی و شیوع بیماری‌های مختلف به دلیل ریخت و پاش زباله‌ها در اطراف سطل‌های زباله است.

شهرداری باید به فکر ساماندهی این افراد و طرحی برای تفکیک زباله‌ها ارائه دهد تا این مشکل برطرف شود، ضمنا جلوه بدی که این زباله‌ها به محلات و چهره شهر می‌دهد اصلا در شان یک کلان شهر نیست.

انتهای پیام/

نظر شما