شناسهٔ خبر: 33803703 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رفع مشکلات صیادان از اولویت‌های کاری شیلات است

فرماندار کنارک گفت: رفع مشکلات صیادان به دلیل گستردگی حوزه آن در زمینه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم بیشتر خانوارهای کنارکی یکی از اولویت‌های کاری این نهاد است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کنارک، حمید الدین یوسفی ظهر امروز در بازدید از اسکله صیاد در بندر کنارک اظهار کرد: نظارت بر صید نوین لانگ لاین(صید با قلاب )در آب های ساحلی بسیار اهمیت دارد و افزایش چنین روش هایی در زنده نگه داری و فروش با کیفیت ماهی بسیار موثر است. 

فرماندار کنارک صرفه اقتصادی در این روش را مفید دانست و افزود: صید با قلاب از سیاستها و روشهای مورد حمایت و استقبال سازمان شیلات ایران است که در این روش صید ماهی بصورت انتخابی انجام و پس از انجام خون گیری و سردسازی در شناور با بالاترین کیفیت به ساحل انتقال می‌یابد. 

وی با تاکید بر اینکه موضوع به فوریت پیگیری می شود تا در فصل صید و صیادی، صیادان متضرر نشوند، گفت: رفع مشکلات صیادان به دلیل گستردگی حوزه آن در زمینه اشتغال مستقیم و غیر مستقیم بیشتر خانوارهای کنارکی یکی از اولویت‌های کاری این نهاد است.

رئیس شیلات کنارک در این مراسم اظهار کرد: این عامل زمینه ساز مصرف تازه خوری ماهی در بسیاری از کشورها شده و این نوع ماهی با قیمت بالایی خریداری و عرضه می شود. 

آرش ثنایی با بیان اینکه دوره های آموزشی برای صیادان در این روش در نظر گرفته شده است تاکید کرد: با برنامه ریزی انجام شده در چند سال اخیر توسط سازمان شیلات ایران و برگزاری کارگاه های آموزشی صید با قلاب و با بهره گیری از تجارب معتمدین و مروجین جامعه صیادی و بازدید منظم کارشناسان اداره کل شیلات گام های مهمی برای ترویج این روش صید برداشته شده است. 

وی خاطرنشان کرد: صنعت ماهی در جنوب سیستان و بلوچستان بسیار پر رونق است به طوری که چابهار و کنارک رتبه برتر صید کشور را به خود اختصاص داده اند و صیادان باید همه روش های ماهی گیری را آموخته باشند. 

انتهای پیام/3139/خ

نظر شما