شناسهٔ خبر: 36536569 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فرماندار دیر: مشکل سوخت شناورهای صیادی در حال پیگیری است

فرماندار شهرستان دیر گفت: تاکنون به صورت تلفنی و مکتوب موضوع سوخت شناورهای صیادی را پیگیری کرده‌ایم که تا این لحظه نتیجه‌ای حاصل نشده و همچنان در حال رایزنی برای برطرف شدن این مشکل هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دیر، کریم علی‌حسنی بعدازظهر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی با بیان اینکه دشمنان جنگ تمام عیار اقتصادی علیه جمهوری اسلامی به راه انداخته‌اند، اظهار داشت: در شرایطی فعلی نباید انگشت  اتهام به سمت یکدیگر بگیریم که اگر این گونه شد در زمین دشمن بازی کرده‌ایم.

فرماندار شهرستان دیر با بیان اینکه مصوبه اخیر در خصوص افزایش نرخ بنزین با تصمیم سه قوه و با حمایت رهبری بوده است، افزود: با توجه به مصرف بی‌رویه سوخت در کشور، دولت عزم خود را جزم کرد تا پول حاصل از سهمیه‌بندی بنزین به جیب مردم به‌ویژه اقشار آسیب‌پذیر جامعه بازگردد و همه دستگاه‌ها باید تلاش کنند تا در بحث مصوبه اخیر، آسیب‌ها به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه مسؤولین باید آستانه تحمل خود را بالا ببرند، ادامه داد: اعتراض حق مردم است اما باید به صورت مسالمت‌آمیز باشد تا دشمنان از خواسته‌های به حق جامعه سوء‌استفاده نکنند و شاهد اغتشاشگری در کشور نباشیم.

علی‌حسنی با اشاره به مشکلات تأمین سوخت صیادان، گفت: معیشت و زندگی بخش زیادی از مردم شهرستان دیر  به صید و صیادی وابسته است و تاکنون به صورت تلفنی و مکتوب موضوع سوخت شناورهای صیادی را پیگیری کرده‌ایم  که تا این لحظه نتیجه‌ای حاصل نشده و همچنان در حال رایزنی برای برطرف شدن این مشکل هستیم.

وی عنوان کرد: صیادان انسان‌های قابل احترامی هستند و تا الان با ما همراهی کرده‌اند و انتظار داریم تا تعیین تکلیف شدن این مسئله صبور باشند.

تاکسی تلفنی‌ها حق افزایش کرایه ندارند

فرماندار شهرستان دیر با اعلام اینکه سهمیه سوخت تاکسی تلفنی‌ها نیز در دست پیگیری است، یادآور شد:  تاکسی تلفنی‌ها باید رعایت حال مردم را داشته باشند و کرایه‌ها را افزایش ندهند که در این راستا باید حداکثر مراقبت لحاظ شود.

رایزنی برای افزایش جایگاه سی‌ان‌جی

وی با اشاره به اینکه حل مشکلات مردم باید در اولویت برنامه‌های مدیران و ادارات باشد، اظهار کرد: به دنبال این هستیم تا علاوه بر جایگاه سی ان جی شهرداری دیر، یک جایگاه دیگر نیز فعال شود که نیاز به رایزنی به مالک آن است.

امام جمعه بندر دیر با اشاره به واکنش‌ها به مصوبه سران سه قوه در خصوص افزایش نرخ بنزین، اظهار داشت: اعتراض در چارچوب قانون مسئله مبارکی است چون مردم صاحب این کشور هستند اما آنچه مایه نگرانی مردم ما شد سوء استفاده عده‌ای از این اعتراضات بود.

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی افزود: در جریان قضایای اخیر در همان روزهای اول دشمنان ما با حمایت از اغتشاشگرانی که اساس نظام را مورد حمله کردند، خود را نشان دادند. منافقین، خاندان منحوس پهلوی و سلطنت‌طلب‌ها و رسانه‌های بیگانه این طور وانمود کردند که کار ایران تمام شده است.

وی بیان داشت: اگر مقام‌ معظم‌ رهبری این نظر را در مورد این مصوبه نداشتند، عواقب بسیار وخیمی دامن‌گیر مردم و کشور می‌شد و تفرقه‌ای که خواست دشمن بود شکل می‌گرفت. رهبری هم در جریان سال 88 و هم این دفعه  در کنار احترام به نظر کارشناسی به دنبال حفظ ساختارهای نظام بودند.

اقدام رهبری جوانمردانه و شجاعانه بود

حسینی اقدام رهبر فرزانه انقلاب را جوانمردانه و شجاعانه برشمرد و گفت: اگر مقام معظم رهبری حمایت نمی‌کرد، دشمنانی که از اعتراضات اقتصادی در عراق و لبنان موج‌سواری کردند در ایران نیز در راستای ایجاد دگرگونی در نظام اسلامی قدم بر می‌داشتند.

وی با بیان اینکه حمایت رهبری موجب آرامش جامعه شد و مردم به احترام سخنان ایشان صفوف خود را از آشوبگران جدا کردند و دشمنان و اشرار و ضدانقلاب ناکام ماندند، یادآور شد: معنای حمایت رهبر معظم انقلاب این نیست که قضیه تمام شده است، بلکه به نگرانی‌های  مردم هم اشاره کردند.

لزوم نظارت بر بازار و قیمت‌ها

امام جمعه دیر با اشاره به اینکه حمایت رهبری از مصوبه افزایش نرخ بنزین مشروط بوده است، تأکید کرد: دستگاه‌های متولی مانند تعزیرات، اصناف، اداره صمت باید اکیپ‌هایی داشته باشند و روزانه بر بازار  نظارت و کنترل داشته باشند تا مردم امیدوار شوند وگرنه این طرح بی‌اثر و خنثی خواهد شد.

حسینی با گرامیداشت یاد شهدای امنیت در اغتشاشات اخیر کشور، خاطرنشان کرد: از مردم خوب شهرستان  دیر که در این چند روزی که جاهای دیگر ناآرام بود ما کمترین مشکل را داشتیم و از نیروی انتظامی، سپاه، بسیج، اطلاعات و نیروهای امنیتی تشکر می‌کنیم که امنیت جامعه را تأمین کردند اما نباید غافل بشویم.

وی تأکید کرد: مسؤولیت ما مقابله با گرانی و فرهنگ‌سازی و اقناع مردم در خصوص مزایای این طرح است.

انتهای پیام/

نظر شما