شناسهٔ خبر: 32933398 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

استاندار خراسان جنوبي: مرکزي براي پاسخگويي به فعالان اقتصادي راه اندازي مي شود

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - بيرجند - ايرنا - استاندار خراسان جنوبي گفت: به دنبال راه اندازي مرکزي در استان هستيم که به راحتي افراد براي پيگيري امور خود در بخش هاي مختلف اقتصادي و توليدي به آن دسترسي داشته باشند.

به گزارش ايرنا محمد صادق معتمديان عصر پنجشنبه در نشست کارگروه تسهيل و رفع موانع توليد استان خراسان جنوبي افزود: در اين مرکز، کارشناسان مجرب استان در حوزه هاي مختلف زيرساختي، امور بانکي، امور مالياتي و ارزش افزوده، منابع طبيعي، محيط زيست، استعلامات و ديگر مواردي که به عنوان مانع در مسير واحدهاي توليدي وجود دارد را احصا کرده و با نظارت استانداري در حداقل زمان، مشکلاتي را که از ناحيه واحدهاي توليدي مطرح مي شود، با کار کارشناسي براي رفع مشکل تصميم گيري مي کنند.
وي اظهار داشت: مرکز يادشده زير نظر معاونت اقتصادي استانداري فعاليت کرده و با حضور کارشناسان مجرب دستگاه هاي اقتصادي فعاليت مي کند که در جلسه بعدي کارگروه تسهيل و رفع موانع توليد توضيح بيشتري در اين خصوص ارائه مي شود.
استاندار خراسان جنوبي بيان کرد: اين ششمين جلسه کارگروه تسهيل و رفع موانع توليد در سال جاري است و به دليل اهميتي است که امسال توسط مقام معظم رهبري به سال رونق توليد نامگذاري شده است.
وي گفت: بحث احصاي مشکلات واحدهاي توليدي خراسان جنوبي از کارهايي است که در اين کارگروه انجام شده و اشراف کاملي در خصوص مسائل و مشکلات واحدهاي توليدي استان داريم و براساس بررسي هاي ميداني و اقداماتي که توسط معاونت اقتصادي استانداري و سازمان صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته، کارهاي خوبي انجام و جنس مشکل مشخص شده که در چه حوزه هايي واحد هاي توليدي مشکل دارند.
معتمديان بيان کرد: واحدهاي توليدي در حوزه مسائل زيرساختي، آب، گاز و برق و ارتباطات مشکلاتي دارند و مشکلاتي هم مربوط به بانک ها مثل معوقات و مطالبات و غيره به عنوان بيشترين مشکل واحدهاي توليدي استان است.
وي گفت: يکي از مشکلات ديگري که در استان داريم، مشکلات کارگري است که بخشي از جامعه زحمتکش استان بوده و در واحدهاي توليدي خراسان جنوبي فعاليت مي کنند و مطالبات و معوقاتي دارند و اين از اولويت هاي ماست که تلاش مي کنيم در رفع مشکل واحدهاي توليدي نسبت به رفع عزيزان کارگر در واحدهاي توليدي تصميمات جدي داشته باشيم.
استاندار خراسان جنوبي بيان کرد: در جلسه امروز 28 مصوبه براي رفع موانع واحدهاي توليدي داشتيم که در حوزه هاي بانکي، محيط زيست، تامين اجتماعي و زيرساخت ها بود و تصميمات خوبي اتخاذ شد.
وي افزود: هر هفته جلسات کارگروه تسهيل و رفع موانع توليد برگزار شده و نمايندگاني که در کميته هاي تخصصي شرکت مي کنند، ثابت باشند.
معتمديان همچنين تاکيد کرد: کارگروه شهرستاني تسهيل و رفع موانع توليد با محوريت فرمانداران در شهرستان ها فعال شود.
او گفت: اعضاي کارگروه تسهيل و رفع موانع توليد در واحدهاي توليدي حضور مستمر داشته باشند و هنر ما اين است که واحدهاي توليدي تعطيل شده را به چرخه توليد برگردانيم.
7559*3028
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما