شناسهٔ خبر: 32936620 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

استاندار خراسان جنوبی:

مرکز تسهیل واحدهای تولیدی و اقتصادی راه اندازی می‌شود

معتمدیان از راه اندازی مرکز تسهیل واحدهای تولیدی و اقتصادی در مرکز استان به منظور بررسی و پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی در حوزه‌های مختلف زیرساختی، امور بانکی، امور مالیاتی و ارزش افزوده و مباحث مربوط به منابع طبیعی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمدصادق معتمدیان» شامگاه (26 اردیبهشت) در حاشیه کارگروه تسهیل رفع موانع تولید در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ششمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال جاری برگزار شد، افزود: این جلسه به دلیل اهمیت سال جاری و نامگذاری سال به نام سال «رونق تولید» برگزار شد که مصوبات خوبی هم داشت.

 

وی با بیان اینکه احصای مشکلات واحدهای تولیدی از برنامه های ما در سال جاری است، اظهارداشت: خوشبختانه در بررسی های میدانی صورت گرفته؛ اشراف کاملی نسبت به مشکلات و موانع واحدهای تولیدی استان پیدا کردیم.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه دسته بندی مشکلات صورت گرفته و مشخص شده که در چه حوزه‌هایی واحدهای تولیدی استان مشکل دارند، گفت: مشکلاتی در حوزه های مختلف زیرساختی آب، برق، گاز و ارتباطات و ... و مسائل مربوط به بانک ها یکی دیگر از مشکلات واحدهای تولیدی است.

 

معتمدیان با بیان اینکه مشکل دیگر واحدهای تولیدی، مشکلات کارگری واحدهای تولیدی استان است که بخشی از جامعه کارگری به دلیل مشکلاتی که گریبان گیر واحدهای تولیدی است معوقاتی دارند، افزود: موضوع معوقات کارگران در واحدهای بزرگ مشکلات حادتر است و گاها به دو سال بر می‌گرد، لذا تلاش می کنیم در راستای حل مشکلات واحدهای تولیدی و همچنین مشکلات کارگران این واحدها اقداماتی انجام دهیم.

 

وی با بیان اینکه به دنبال راه اندازی مرکز تسهیل واحدهای تولیدی و اقتصادی در استان هستیم، گفت: کارشناسان استان در حوزه های مختلف زیرساختی و امور بانکی، امور مالیاتی و ارزش افزوده، مباحث مربوط به منابع طبیعی و استعلامات و سایر مشکلاتی که به عنوان مانع بر سر راه تولید است، در این مرکز پیگیر مشکلات خواهند بود.

 

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: در این مرکز کارشناسان مجرب استان با حمایت معاونت اقتصادی استانداری، در حداقل زمان مشکلاتی که از سوی واحدهای تولیدی صورت می گیرد را کارشناسی و تصمصم گیری قانونی و تخصصی در کارگروه برای آن انجام خواهد شد، علاوه بر اینها، پیگیری اجرای مصوبات هم از سوی همین مرکز انجام خواهد گرفت.

 

معتمدیان افزود: همچنین در این جلسه 28 مصوبه در جهت رفع موانع واحدهای تولیدی در حوزه های مختلف بانکی، محیط زیست و تامین اجتماعی و مباحث مربوط به زیرساخت ها داشتیم که تصمیمات خوبی اتخاذ و اجرایی خواهد شد.

 

 

نظر شما