شناسهٔ خبر: 32927866 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

230 هزار هکتار مبارزه با آفت ملخ در کشور انجام شد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - بوشهر- ايرنا - رئيس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: همزمان با آغاز نخستين ريزش آفت ملخ صحرايي از بهمن ماه تاکنون در سطح 230هزار هکتار مبارزه با اين آفت در کشور انجام و اين روند همچنان ادامه دارد.

به گزارش ايرنا، محمد رضا درگاهي روز پنجشنبه در بازديد از مناطق آلوده به آفت ملخ صحرايي در شهرستان دشتستان استان بوشهر افزود: براساس پيش بيني هاي فائو سطح مبارزه با آفت ملخ صحرايي در سطح کشور به 600 هزار هکتار مي رسد.
وي بيان کرد: تاکنون بيش از 147 ريزش آفت ملخ صحرايي در کشور داشتيم که از شبه جزيره عربستان وارد شده و اين ريزش ها در ماه هاي آينده در استان هاي جنوبي از جمله بوشهر، هرمزگان و سيستان بلوچستان ادامه دارد.
درگاهي اضافه کرد: اگر عمليات مبارزه با آفت ملخ صحرايي در جنوب کشور به خوبي انجام شود به طور قطع استان هاي مرکزي از اين افت در امان مي مانند و به اين وسيله امنيت غذايي کشور حفظ مي شود.
وي تاکيد کرد: روند مبارزه با آفت ملخ صحرايي با توجه به حجم آلودگي تاکنون مطلوب بوده است اما با توجه به ميزان آلودگي تامين امکانات سمپاشي و اعتبارات لازم در اين بخش ضروري است.
رئيس سازمان حفظ نباتات کشور افزود: براساس برنامه ريزي هاي انجام شده تلاش مي شود با تامين اعتبارات لازم روند مبارزه با آفت ملخ صحرايي در کشور افزايش يابد.
وي يادآور شد: در زمان حاضر بيش از هزار نفر و 600 خودرو کمک دار در امر مبارزه با آفت ملخ در استانهاي درگير مشغول به فعاليت هستند.
نماينده مردم دشتستان در مجلس شوراي اسلامي گفت: براي مبارزه با آفت ملخ صحرايي همکاري استان هاي همجوار غير درگير با استان هاي آلوده ضروري است.
محمد باقر سعادت افزود: هجوم آفت ملخ صحرايي به استان هاي کشور جدي است و شيوع اين آفت مي تواند امنيت غذايي کشور را با خطر روبه رو کند.
وي برضرورت همکاري هرچه بيشتر همه استان ها با استان هاي غير درگير در بحث آفت ملخ صحرايي تاکيد کرد.
سرپرست فرمانداري دشتستان گفت: با توجه به اينکه احتمال حمله ملخ ها به نخيلات وجود دارد استفاده از توان استان و استان هاي همجوار براي کنترل اين آفت ضروري است.
جواد لقمان زاده افزود: تاکنون همکاري خوبي در بحث سمپاشي مناطق آلوده به آفت ملخ صحرايي انجام شده ولي بايد اقدامات بيشتري در اين خصوص انجام شود.
7213/6047/6045
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما