شناسهٔ خبر: 32868405 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی طی دوسال در قالب اقدام ملی

معاون وزیر مسکن گفت: در بحث اقدام ملی ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سال ۹۸ و ۹۹ در دستور کار دولت و مقام عالی وزارت قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، علی نبیان عصر امروز طی بازدید از پروژه های مسکن آرمان ۲ اراک واقع در کوی سجادیه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به دغدغه های دولت و مقام عالی وزارت امسال ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب "اقدام ملی" در شهرهای جدید احداث می شود.

وی تصریح کرد: در مجموع در بحث اقدام ملی ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سال ۹۸ و ۹۹ در دستور کار دولت و مقام عالی وزارت قرار گرفته است.

معاون وزیر مسکن  با بیان اینکه از 200 هزار واحد مسکونی سال جاری ۱۰۰ هزار واحد آن توسط بازآفرینی شهری و ۱۰۰ هزار واحد دیگر توسط بنیاد مسکن ساخته می شود، ادامه داد: در شهرهایی که زمین توسط بخش خصوصی تامین می شود اقدامات اجرایی آن آغاز و در مناطقی که سازمان ملی و مسکن دارای زمین دولتی هستند این اقدام مشترک انجام می شود.

نبیان ضمن تقدیر از حضور بخش خصوصی در ساخت پروژه های مشارکتی بیان داشت: بخشی از واحدها توسط سرمایه گذار و بخش دیگر توسط وزارت مسکن و شهرسازی احداث می شود که با اجرایی کردن پروژه های مشارکتی می توان اتفاقات خوشایندی را در حوزه مسکن شاهد بود.

وی در خصوص افزایش قیمت مسکن نیز گفت: با برنامه ریزی توسط دولت و وزارت راه و شهرسازی به صورت همزمان دو رویداد مهم " اقدام ملی " و به سرانجام رساندن ۵۰۰ هزار واحد "مسکن مهر" در تمامی استان ها  با محوریت استانداران و با جانشینی معاونت هماهنگی امور عمرانی به صورت ویژه در حال پیگیری است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن تصریح کرد: در حال حاضر توسط سازمان ملی برای شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر، توسط بنیاد مسکن برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و شهرهای جدید اقدامات ویژه ای رقم می خورد و در تلاش هستیم که در تمامی استان ها به صورت ماهانه افتتاح پروژه صورت گیرد.

نبیان در خصوص پروژه های مسکن مهر نیز گفت: اتمام پروژه های مسکن مهر در سال جاری در دستور کار قرار دارد و این مهم، واحدهایی را که مشکل حقوقی دارند، شامل نمی شود.

وی با تاکید بر اینکه وام تسهیلات مسکن مهر در حال پیگیری است، بیان داشت: پروژه های به صورت اقدام ملی در تمامی استان ها ثبت نام انجام می شود و می توان اذعان داشت در بسیاری از استان ها توسط بنیاد مسکن در حال انجام است و همچنین این طرح در قالب طرح بازآفرینی شهری در مناطق ناکارآمد نیز انجام می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: فاز سوم طرح بازآفرینی شهری در شهر اراک توسط سرمایه گذاری بخش خصوصی و با محوریت استانداری در دستور کار ویژه قرار دارد تا با این اقدام مثبت بتوان گامی مثبت در راستای کاهش مشکلات حاشیه نشینی برداشت.

گفتنی است این مقام مسئول در سفر نیم روزه به استان مرکزی  از پروژه های مسکونی شهرهای دلیجان، محلات و خمین بازدید به عمل آورده بود و همچنین بازدید از کوی کوثر،  اراضی دانشگاه سردشت و دره گردو از دیگر برنامه های این سفر بود.

انتهای پیام/خ

نظر شما