شناسهٔ خبر: 32886514 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

وجود ۵۰۰ هزار مسکن مهر به صورت نیمه‌کاره در کشور

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه ۵۰۰ هزار مسکن مهر به صورت نیمه‌کاره در کشور وجود دارد، گفت: پی‌گیری تکمیل این واحدها توسط استانداران و جانشینی معاونت عمرانی استانداری‌ها در حال انجام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سازمان ملی زمین و مسکن، علی نبیان با اشاره به ساخت ۴۰۰ هزار مسکن در سطح کشور به منظور کنترل قیمت‌ها و در قالب طرح جامع اقدام ملی، این طرح را از برنامه‌های اولویت دار وزارت راه و شهرسازی برشمرد و اعلام کرد: اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری در مناطق مختلف شهرها در راستای کنترل قیمت مسکن در کشور انجام می‌شود.

وی افزود: ساخت این مسکن‌ها در قالب طرح اقدام ملی در طول سال های ۹۸ و ۹۹ در سطح کشور اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: ۲۰۰ هزار واحد این مسکن‌ها در سطح شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد در قالب بازآفرینی شهری و ۱۰۰ هزار واحد توسط بنیاد مسکن در سطح کشور ساخته می‌شود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن خاطر نشان کرد: طرح اقدام ملی به ۲ صورت شامل تامین زمین توسط شهرستان‌ها و یا در زمین‌های سازمان ملی زمین و مسکن در استان ها اجرا می شود.

نبیان افزود: طرح آرمان اراک از جمله طرح های مشارکتی است که زمین آن توسط سازمان ملی زمین و مسکن در اختیار سرمایه گذار قرار گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر به صورت نیمه کاره در سطح کشور وجود دارد که پیگیری تکمیل این طرح ها توسط استانداران و جانشینی معاونت عمرانی استانداری ها در حال انجام است.

نبیان افزود: تکمیل طرح‌های مسکن مهر اکنون به صورت ویژه در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر توسط سازمان ملی زمین و شهرسازی و زیر ۲۵ هزار نفر توسط بنیاد مسکن و شهرهای جدید در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: بهره برداری از طرح‌های مسکن مهر به صورت ماهانه در حال انجام بوده و اتمام طرح مسکن مهر به جز پروژه‌هایی که مشکل حقوقی دارند تا پایان سال جاری از برنامه‌های اولویت‌دار وزارت راه و شهرسازی است.

نبیان خاطر نشان کرد: اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری در مناطق مختلف شهرها در راستای کنترل قیمت مسکن در کشور انجام می‌شود.

انتهای پیام/ب

نظر شما