شناسهٔ خبر: 32868992 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ساخت 400 هزار مسکن در کشور از برنامه هاي اولويت دار دولت است

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - اراک - ايرنا - معاون وزير راه و شهر سازي و مديرعامل سازمان ملي زمين و مسکن وزارت راه و شهرسازي گفت: ساخت 400 هزار مسکن در سطح کشور در راستاي کنترل قيمت ها از برنامه هاي اولويت دار دولت تدبير و اميد و وزارت راه و شهرسازي است.

به گزارش ايرنا، « علي نبيان » عصر روز دوشنبه در حاشيه بازديد از طرح آرمان اراک افزود: ساخت اين مسکن ها در قالب طرح اقدام ملي در طول سال هاي 98 و 99 در سطح کشور اجرايي مي شود.
وي ادامه داد: 200 هزار واحد اين مسکن ها در سطح شهرهاي جديد، 100 هزار واحد در قالب بازآفريني شهري و 100 هزار واحد توسط بنياد مسکن در سطح کشور ساخته مي شود.
مديرعامل سازمان ملي زمين و مسکن وزارت راه و شهرسازي خاطر نشان کرد: طرح اقدام ملي به 2 صورت شامل تامين زمين توسط شهرستان ها و يا در زمين هاي سازمان ملي زمين و مسکن در استان ها اجرا مي شود.
نبيان افزود: طرح آمان اراک از جمله طرح هاي مشارکتي است که زمين آن توسط سازمان ملي زمين و مسکن در اختيار سرمايه گذار قرار گرفته است.
معاون وزير راه و شهر سازي گفت: 500 هزار واحد مسکن مهر به صورت نيمه کاره در سطح کشور وجود دارد که پيگيري تکميل اين طرح ها توسط استانداران و جانشيني معاونت عمراني استانداري ها در حال انجام است.
نبيان افزود: تکميل طرح هاي مسکن مهر اکنون به صورت ويژه در شهرهاي بالاي 25 هزار نفر توسط سازمان ملي زمين و شهرسازي و زير 25 هزار نفر توسط بنياد مسکن و شهرهاي جديد در حال انجام است.
مديرعامل سازمان ملي زمين و مسکن وزارت راه و شهرسازي گفت: بهره برداري از طرح هاي مسکن مهر به صورت ماهانه در حال انجام بوده و اتمام طرح مسکن مهر به جزء طرح هايي که مشکل حقوقي دارند تا پايان سال جاري از برنامه هاي اولويت دار وزارت راه و شهرسازي است.
نبيان خاطر نشان کرد: اجراي طرح هاي بازآفريني شهري در مناطق مختلف شهرها در راستاي کنترل قيمت مسکن در کشور انجام مي شود.
معاون وزير راه و شهر سازي و مديرعامل سازمان ملي زمين و مسکن وزارت راه و شهرسازي در سفر به شهرستان اراک از طرح مسکن آرمان، کوي کوثر، اراضي دانشگاه سردشت و کوي گردو اين شهرستان بازديد کرد.
استان مرکزي با 12 شهرستان داراي بيش از يک ميليون و 400 هزار نفر جمعيت است.
1955/3075
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما