شناسهٔ خبر: 32883210 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

مدیرعامل سازمان زمین و مسکن:

اولویت دولت، تولید مسکن برای محرومین است

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: اولویت دولت، تولید مسکن برای محرومین است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از سازمان ملی زمین و مسکن، علی نبیان در حاشیه بازدید از طرح آرمان اراک، گفت: ساخت این مسکن‌ها در قالب طرح اقدام ملی در طول سال‌های ۹۸ و ۹۹ در سطح کشور اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: ۲۰۰ هزار واحد این مسکن‌ها در سطح شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد در قالب بازآفرینی شهری و ۱۰۰ هزار واحد باقیمانده  توسط بنیاد مسکن در سطح کشور ساخته می‌شود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن خاطرنشان کرد: طرح اقدام ملی به دو صورت شامل تأمین زمین توسط شهرستان‌ها و یا در زمین‌های سازمان ملی زمین و مسکن در استان‌ها اجرا می‌شود.

نبیان افزود: طرح آرمان اراک ازجمله طرح‌های مشارکتی است که زمین آن توسط سازمان ملی زمین و مسکن در اختیار سرمایه‌گذار قرارگرفته است.

وی گفت: ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر به صورت نیمه‌کاره در سطح کشور وجود دارد که پیگیری تکمیل این طرح‌ها توسط استانداران و جانشینی معاونت عمرانی استانداری‌ها در حال انجام است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: تکمیل طرح‌های مسکن مهر اکنون به صورت ویژه در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر توسط سازمان ملی زمین و شهرسازی و زیر ۲۵ هزار نفر توسط بنیاد مسکن و شهرهای جدید در حال انجام است.

نبیان گفت: بهره‌برداری از طرح‌های مسکن مهر به صورت ماهانه در حال انجام بوده و اتمام طرح مسکن مهر به‌جز پروژه‌هایی که مشکل حقوقی دارند تا پایان سال جاری از برنامه‌های اولویت‌دار وزارت راه و شهرسازی برای محرومیت است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری در مناطق مختلف شهرها در راستای کنترل قیمت مسکن در کشور انجام می‌شود.

وی در دیدار با استاندار مرکزی و جمعی از مدیران استانی نیز به بحث و بررسی راهکارهای لازم جهت رفع برخی مشکلات حوزه زمین و مسکن این استان پرداخت.

مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیره سازمان ملی زمین و مسکن در جلسه شورای راه و شهرسازی استان مرکزی که با حضور مدیران دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان برگزار شد شرکت کردند. در این نشست مدیران این مجموعه‌ها به ارائه گزارش مسائل مختلف حوزه زمین و مسکن پرداخته و راهکارهای رفع این مسائل مطرح شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر به شهرستان اراک از طرح مسکن آرمان، کوی کوثر، اراضی دانشگاه اراک در منطقه سردشت و کوی گردو در این شهرستان بازدید کرد.

نبیان همچنین در بازدید از شهر دلیجان از اراضی آذرآباد، پروژه ۷۷ هکتاری دلیجان و اراضی هاشم‌آباد این شهر نیز بازدید کرد.

مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیره سازمان ملی زمین و مسکن در  بخش دیگری از این سفر استانی با بازدید از بیت امام خمینی (ره) با آرمان‌های ایشان تجدید بیعت نمودند.

انتهای پیام/4092/4083/ن

نظر شما