شناسهٔ خبر: 32355686 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نمايش قدرت نيروهاي مسلح در کنار آبهاي خليج فارس

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - بندرعباس - ايرنا - به مناسبت روز ارتش و نيروي زميني نيروهاي مسلح مستقر در هرمزگان با انجام رژه باشکوه در کنار آبهاي خليج فارس و تنگه هرمز، قدرت و توانمندي خود را به نمايش گذاشتند.

به گزارش ايرنا، دراين آيين نيروهاي ارتش جمهوري اسلامي، سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و نيرو انتظامي به مناسبت 29 فروردين ضمن تجديد ميثاق با امام وشهدا، اعلام آمادگي در برابر تهديدهاي دشمن از برابر جايگاه رژه رفتند.
در اين مراسم که علاوه بر مسوولان، خانواده هاي معظم شهدا و مردم بندرعباس نيز حضور داشتند، يگان هاي نمونه از منطقه يکم نيروي دريايي ارتش، سپاه پاسداران، نيروي انتظامي و درياباني انواع جنگ افزارها وتجهيزات لجستيکي خود را به نمايش گذاشتند.
هر ساله در 29 فروردين که به عنوان روز ارتش و نيروي زميني ارتش نامگذاري شده نيروهاي مسلح در شهرها و استان هاي کشور رژه اقتدار برگزار مي کنند.
** رژه زير دريايي فاتح و ناوشکن سهند
فرمانده منطقه يکم امامت منطقه يکم نيروي دريايي ارتش به ايرنا گفت: زير دريايي بومي کلاس متوسط فاتح و ناوشکن تمام ايراني و پيشرفته سهند که سال گذشته رونمايي و به ناوگان نيروي دريايي ارتش ملحق شدند، براي اولين بار به مناسبت روز ارتش در آب هاي نيلگون خلج فارس رژه رفتند.
امير دريادار دوم مجتبي محمدي اظهار داشت: با توجه به ماهيت دريايي، رژه واحدهاي دريايي وهوايي نيروي دريايي راهبردي ارتش از جمله شناورهاي سطحي، زيرسطحي و يگان‌هاي هوا درياي نيروي دريايي در آب‌هاي خليج فارس و بر فراز آن برگزار شد.
وي ادامه داد: همچنين نيروهاي پياده و يگانهاي نيروي زميني، نيروي هوايي، پدافند هوايي خاتم الانبيا ارتش و سپاه و بسيج در شهر بندرعباس رژه رفتند.
**ارتش حصارهاي تسليم در برابر طاغوت را شکست
نماينده ولي فقيه در هرمزگان وامام جمعه بندرعباس گفت: رژيم طاغوت ارتش را در حصار تسليم ابدي خويش قرار داده بود که اين نيرو درسال 57 آنرا شکست.
آيت الله غلامعلي نعيم آبادي در آيين آغازين روز ارتش و نيروي زميني اظهار داشت: شاه مخلوع مطمئن بود اگر همه وي را رها کنند هيچگاه ارتش رهايش نخواهد کرد.
وي ادامه داد: هيچ ارتش ديگري سراغ نداريم که به يکباره نظام فاسد قبلي را رها کرده و در دامن مردم قرار گيرد.
نماينده ولي فقيه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس اظهار داشت: امام راحل و مقام معظم رهبري به خوبي اين ارتش را ترسيم کرده اند و ارتش نيز در عرصه عمل آن را مجسم کرده است.
آيت الله نعيم آبادي، با بيان اينکه ارتش در دوران دفاع مقدس مردانه جنگيد، ابراز داشت: طاغوت چيزي براي کشور باقي نگذاشته بود و با جان هايمان در برابر هجمه جهاني ايستاديم.
وي خاطر نشان کرد: همه کشورهاي جهان به جز تعداد محدودي از کشورهاي منطقه، ياري رسان صدام بودند و آمريکا و شوري هم با همه اختلاف ها و تنازع هاي فکري در کمک به صدام متحد عمل مي کردند.
وي ياد آور شد: دفاع مقدس تنها صحنه درخشش ارتش نيست و حادثه سيل روزهاي گذشته‌، به خصوص لحظه اي که پيرمردي بر دوش سرهنگ ارتش قرار مي گيرد هم جلوه ديگري از آن بود، اين ارتش متواضع، مومن و انقلابي شکست پذير نيست.
همزمان با روز 29 فروردين رژه دريايي يگانهاي نمونه سطحي وزير سطحي نيروهاي مسلح برگزار شد.
3219 /6048
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما