شناسهٔ خبر: 32347062 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برای نخستین بار؛

زیردریایی فاتح و ناوشکن سهند رژه می روند

تهران- ایرنا- فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش گفت:زیر دریایی بومی کلاس متوسط فاتح و ناوشکن تمام ایرانی و پیشرفته سهندبرای اولین بار بمناسبت روز ارتش در آب های نیلگون خلج فارس رژه می روند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا،روابط عمومی ارتش روز چهارشنبه بیست و هشتم فروردین به نقل از امیر دریادار دوم مجتبی محمدی اعلام کرد:زیر دریایی فاتح و ناوشکن سهند سال گذشته رونمایی و به ناوگان نیروی دریایی ارتش ملحق شده است.
وی با تبریک فرارسیدن روز 29 فروردین روز ارتش درباره برنامه این نیرو برای برگزاری باشکوه رژه یگان‌های سطحی و زیر سطحی و هوا دریایی نداجا در خلیج فارس گفت: همزمان با مراکز استان‌ها و تهران در بندرعباس نیز رژه نیروهای مسلح در سطح شهر و در خلیج همیشه فارس برگزار می‌شود.
وی افزود: با توجه به ماهیت دریایی، رژه واحدهای دریایی و هوایی نیروی دریایی راهبردی ارتش از جمله شناورهای سطحی، زیرسطحی و یگان‌های هوا دریای نیروی دریایی در آب‌های خلیج فارس و بر فراز آن برگزار خواهد شد.
همچنین نیروهای پیاده و یگانهای نیروی زمینی، نیروی هوایی، پدافند هوایی خاتم الانبیا ارتش و سپاه و بسیج در شهر بندرعباس رژه خواهند رفت.
دریادار محمدی در رابطه با یگان‌هایی که از نیروی دریایی ارتش در رژه روز ارتش شرکت می‌کنند،نیز گفت: یگان‌های شناور سطحی، زیردریایی و تعدادی از یگان‌های هوا دریایی نداجا در رژه دریایی فردا حضور دارند و در سطح شهر بندر عباس نیز یگان‌های پیاده و محمول نیروی هوایی، دریایی، زمینی و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا ارتش مراسم رژه را با شکوه تر از سال گذشته برگزار خواهند کرد.
وی ادامه داد: در رژه دریایی فردا از هر یگان نیرو دریایی راهبردی ارتش ده‌ها فروند از شناورهای سطحی، زیر سطحی، قایق‌های تند رو و یگان‌های پروازی حضور خواهند داشت.
فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش در ادامه خاطر نشان کرد: ویژگی خاص رژه 29 فروردین امسال این است که به جهانیان اعلام کنیم، 40 سال است که ایران اسلامی و نیروهای مسلح آن مسیر روبه‌جلوی خود را با اقتدار و صلابت طی می‌کنند.
دریادار محمدی ادامه داد: این روز همچنین یادکرد و گرامی داشت نیروهای ارتشی، سپاهی، بسیج، نیروی انتظامی و مردمی است که برای حفظ امنیت جان خود را نثار کرده اند.
وی با بیان اینکه 29 فروردین یاد آور خاطرات جانفشانی‌های نیروی زمینی قهرمان ایران است، گفت :همچنین این روز یادآور درگیری مستقیم نیروهای دریایی کشورمان با آمریکا در سال 1367 است که ناوشکن جمهوری اسلامی ایران سهند و سبلان و ناو موشک انداز جوشن رشادت‌های ویژه ای از خود در برابر نیروی دریایی آمریکا نشان دادند و در تاریخ جاودانه شدند.
دریادار محمدی گفت: به همین دلیل روز 29 فروردین یادآور شهدای بزرگ نیروی دریایی در رویارویی مستقیم با ایالات متحده آمریکا نیز است.
وی تصریح کرد: پیام رژه 29 فروردین نیروهای مسلح از ارتش سپاه و بسیج این است که نیروهای مسلح ایران اسلامی برای دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تأمین امنیت منطقه آمادگی کامل دارد.
فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش گفت:نیروهای مسلح ضمن ارسال پیام صلح و دوستی به ملت‌های جهان می‌خواهند بگویند،آماده اند که در مسائل داخلی مانند زلزله، سیل و دیگر موارد و بلایای طبیعی همراه و هم دوش ملت بوده و به خدمت رسانی به آنها بپردازند.
دریادار محمدی با بیان اینکه نیروهای مسلح کشور هرگونه تهدید و تعدی را با محکم‌ترین شکل پاسخ خواهند داد، در پایان گفت: دفاع ما بازدارنده و شعار ما تأمین امنیت در سایه صلح و همکاری با کشورهای منطقه است.
شبس*سیام*9612 *1917

برچسب‌ها:

نظر شما