شناسهٔ خبر: 32354783 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فرمانده منطقه یکم نداجا: اطمینان می‌دهیم که از موجودیت نظام و تمامیت ارضی کشور دفاع کنیم

فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش گفت: به ملت ایران اطمینان می‌دهیم که از موجودیت نظام جمهوری اسلامی ایران و تمامیت ارضی دفاع کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، مجتبی محمدی فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش صبح امروز با اشاره به ۲۹ فروردین و فلسفه نامگذاری روز ارتش اظهار داشت: به دستور بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران؛ حضرت امام خمینی (ره) و به منظور حفظ جایگاه ارتش و خنثی‌سازی فعالیت‌های معاندین و مخالفین نظام، روز ۲۹ فروردین ماه به نام روز ارتش جمهوری اسلامی ایران نام گرفت و اعلام کردند که نیرو‌های نظامی در این روز در تمام مراکز استان‌ها و شهر‌هایی که نیرو‌های ارتش در آن مستقر هستند مراسم رژه برگزار کنند که نمایش قدرت ارتش است.

وی ادامه داد: مناسبت دومی که در روز ۲۹ فروردین نهفته است روز نیروی زمینی ارتش است که به پاس رشادت‌ها و تلاش‌های نیروی زمینی نامگذاری شده است.

فرمانده منطقه یکم امامت نداجا یادآور شد: همه ساله در تمام استان‌ها رژه نیرو‌های ارتش برگزار می‌شود و امسال هم به مانند هر سال به جز در استان‌های سیل‌زده، رژه ارتش برگزار خواهد شد و نیرو‌های مسلح در برابر دیدگان مردم رژه خواهند رفت.

محمدی ابراز داشت: در تقویم دفاع مقدس، برای روز ۲۹ فروردین، رویداد دیگری نیز به ثبت رسیده و آن دخالت مستقیم آمریکا در جنگ تحمیلی بود چنانچه موفقیت‌های رزمندگان اسلام در عملیات‌های
مختلف و بازپس گرفتن مناطق اشغالی و حرکت به سمت بصره، باعث شد آمریکا مستقیما در جنگ ایران و عراق دخالت کند.

وی با بیان اینکه دخالت‌های آمریکا تا سال ۶۷ به‌صورت پشتیبانی از رژیم بعث عراق بود؛ گفت: در ۲۹ فروردین سال ۱۳۶۷ رزمناو‌های آمریکایی مستقیما وارد جنگ با ایران و کارزار با نیروی دریایی ارتش شدند و در مقابله با آن‌ها ناوشکن‌های سهند، سبلان و ناو موشک‌انداز جوشن، حماسه‌هایی آفریدند که در تاریخ ماندگار شد.

فرمانده منطقه یکم امامت نداجا ابراز داشت: امسال می‌خواهیم بگوییم ۴۰ سال از انقلاب اسلامی ایران گذشته و تمام نیرو‌های مسلح با اقتدار و صلابت اعلام می‌کنند که این رژه و نمایش قدرت همه نشان‌دهنده این است که جمهوری اسلامی ایران، کشوری نیست که هر کسی بتواند چشم طمع به آن بدوزد و تبیین این مهم، فلسفه فعالیت‌های ما در روز ارتش است.

محمدی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای ۲۹فروردین نیروی دریایی ارتش؛ اظهار داشت: اگرچه ناوشکن سهند به اعماق خلیج فارس پیوست، اما امروز در سال ۱۳۹۷ به صورت تمام‌ایرانی، سهند دیگری ساخته و به ناوگان نیروی دریایی ارتش ملحق کرده‌ایم و همچنین ناو‌های جوشن، پیکان و درفش در دریای خزر حضور دارند.

وی با بیان اینکه ما به ملت ایران اطمینان می‌دهیم که از موجودیت نظام جمهوری اسلامی ایران و تمامیت ارضی دفاع کنیم؛ خاطر نشان کرد: سخت‌تر، استوارتر و راسخ‌تر تلاش می‌کنیم تا نیروی مسلحی مقتدر و امین برای مردم باشیم و اجازه طمع‌ورزی به هیچ کشوری را ندهیم.

فرمانده منطقه یکم امامت نداجا با اشاره به برنامه‌های گرامیداشت روز ۲۹ فروردین، رژه زمینی، دیدار فرماندهان با امام جمعه و نماینده، ولی فقیه در استان هرمزگان و خانواده‌های معظم شهدا، گلباران دریایی، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، سخنرانی یکی از فرماندهان ارتش پیش از خطبه‌های نمازجمعه بندرعباس، برگزاری جشن بزرگ ۲۹ فروردین با حضور هنرمندان شاخص استان، برگزاری برنامه‌های مذهبی و محفل انس با قرآن کریم، حضور فرماندهان ارتش در مدارس و برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی را از اهم این برنامه‌ها برشمرد.

انتهای پیام/ب

صحبت های فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش در هرمزگان

 

برچسب‌ها:

نظر شما