شناسهٔ خبر: 32348111 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اقتصاد مقاومتی را جدی‌ نگرفتیم

استاندار مازندران گفت: اگر اقتصاد مقاومتی را جدی‌تر می‌گرفتیم و نگاه به ظرفیت‌های درون و صادرات در دستور کار قرار می‌گرفت امروز نگران مشتری نفت نبودیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، احمد حسین‌زادگان عصر امروز در شورای اداری مشترک بین شهرستان‌های نور و محمودآباد در سالن غدیر اداره ارشاد محمودآباد در جمع مسؤولان اظهار کرد: به حضور در بین مردم و جلسات رودرو و شنیدن مشکلات مردم معتقدم.

وی افزود: ارتباط هرچه نزدیک‌تر با مردم به رفع مشکلات کمک شایانی می‌کند و شعار امسال هم نشان از شناخت عمیق و دقیق رهبر فرزانه انقلاب در موضوعات مختلف از جمله اقتصاد دارد.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: در تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی مردم تحت فشار قرار می‌گیرند به این دلیل است که به رهنمود رهبری توجه خوبی نداشتیم اگر اقتصاد مقاومتی را جدی‌تر می‌گرفتیم و نگاه به ظرفیت‌های درون و صادرات به عنوان نسخه شفابخش اقتصاد در دستور کار قرار می‌گرفت و درست عمل می‌کردیم امروز نگران مشتری نفت نبودیم و امروز راهی نداریم جز اتکاء به اقتصاد داخلی و حمایت از تولید و رونق آن و با حفظ اشتغال موجود به افزایش اشتغال هم کمک کنیم.

این مسؤول یادآور شد: هیچ راهی جزء تولید برای گذر از این مشکل بوجود آمده نداریم و باید اشتغال جدید ایجاد کنیم و همچنین از ظرفیت‎های کشورهای همسایه استفاده کنیم و صادرات را انجام دهیم زیرا کشوری سرمایه‌دار و از لحاظ منابع اقتصادی و نیروی انسانی باهوش و فعال هستیم اما مقاومت هزینه و سختی دارد که باید با توجه به اقتصاد مقاومتی و رونق تولید فشارهای اقتصادی به مردم کاهش یابد.

حسین‌زادگان با توجه به اهمیت سرمایه اجتماعی، بیان کرد: دشمن امروز به دنبال از بین بردن سرمایه‌های اجتماعی است، این سرمایه آسیب دیده و افت کرده اما از بین نرفته است و این برخی بخاطر مسائل خارجی و برخی هم بخاطر خودمان است و چنانچه به وعده‌ها و شعارهایمان درست عمل می‌کردیم وضعیت اینطور نبود و مردم حاضرند نقد خودشان را در انتخابات نشان دهند که این از ویژگی‌های بارز کشور ماست.

وی بیان کرد: در بحث اعتقادی و مذهب وجود رهبری هوشمند یک ظرفیت بالایی هست و حتما هوشیاری عالمانه رهبری، اعتقادات مردم و تعصبات ملی قطعا ما را از این امتحان بزرگ نیز سربلند بیرون می‌آورد.

استاندار مازندران درباره تعصبات ملی مردم ایران گفت: مردم ما به ایرانی بودن خود افتخار می‌کنند و کار احمقانه ترامپ و دولت آمریکا در موضوع سپاه انقلابی ایران باعث وحدت بیشتر ملت بزرگ ایران شد و مردم چون احساس کردند که بیگانه به دنبال تضعیف سازمان‌ها و نهادهای ارزشی و مردمی کشور از جمله سپاه بود، اندک اختلاف سلیقه‌ها را نیز کنار گذاشتند و با اتحاد مثال زدنی جواب دشمنان را دادند.

این مسؤول تاکید کرد: بزرگترین مشکل دشمن این است که ملت قهرمان ایران را هنوز هم نشناختند چون مردمی که طعم استقلال سیاسی و آزادی را چشیده‌اند، نمی‌توانند تسخیر کنند اما در تلاش برای انحراف مردم هستند که با تقدیم این همه شهید و جانباز مردم راه خود را شناختند و با تقویت همدلی بین مردم و مسؤولان این نقشه هم نقش بر آب خواهد شد.

حسین‌زادگان درباره توسعه و پیشرفت استان اظهار کرد: همه باید در کنار هم به توسعه مازندران اهتمام ورزیده و از حواشی باید بپرهیزیم و با ظرفیت‌های استانی و ملی جایگاه و حق مردم مازندران را محقق کنیم و جریانات سیاسی باید در اعتدال سیاسی به هم وصل شوند و با اعتدال سیاسی نشاط اجتماعی بوجود خواهد آمد و در استان مازندران همه باید در محور توسعه گرد هم جمع شویم.

وی درباره برنامه‌های آینده برای پیشرفت و رونق استان، اظهار کرد: مدل محرک توسعه طراحی شده و ظرف هفته آینده به دستگاه‌ها ابلاغ خواهد شد و این مدل‌ شبیه مدل‌ جهادی دهه 60 است که بر اساس ظرفیت دستگاه‌ها باید پای کار باشند و نقش همه دستگاه‌ها از جمله صدا و سیما، نیروهای نظامی و انتظامی و سایر دستگاه‌ها در مدل محرک توسعه به درستی تعریف شده است و برای این کار هسته‌ای در شهرستان‌ها تشکیل می‌شود که فرماندار، نماینده مجلس و امام جمعه به عنوان پایه‌های اصلی محسوب می‌شوند و یک معاون استاندار و مدیرکل به عنوان معین آن شهرستان محسوب شده و سپاه هم در کنار ما به عنوان معین شهرستان‌ها انتخاب می‌شود و بخش خصوصی هم ورود پیدا می‌کند.

استاندار مازندران تصریح کرد: مدل محرک توسعه با رویکرد ایجاد اشتغال در مناطق محروم با استفاده از تسهیلات کم بهره دولتی و سایر نهادها اجرایی می‌شود که باید از ظرفیت نمایندگان استان برای توسعه همه جانبه استان بهره‌مند شویم همانند اتحادی شبیه به حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باید در بین مسؤولان و مردم ایجاد شود.

 حسین‌زادگان در پایان گفت: مشکلات شهرستان از جمله سوخت کشاورزان را در دستور کار داریم و با برنامه‌ریزی صورت گرفته امسال کشاورزان مشکلی نخواهند داشت و در حوزه مشکل پسماند استان به لحاظ اعتباری مشکلی نداریم اما باید به صورت متمرکز در مازندران مدیریت پسماند صورت گیرد و اولویت ما تمرکز دپوی زباله در چند نقطه استان به جهت مدیریت در کاهش آلودگی محیط زیست است.

نماینده مردم محمودآباد و نور در مجلس شورای اسلامی  نیز افزود: دشمن با تحریم‌ها به دنبال ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه است اما برخی از مشکلات اقتصادی کشور ناشی از همین تحریم‌ها است و وحدت و همدلی به عنوان توصیه و رهنمود رهبر معظم انقلاب می‌تواند در این وضعیت سخت اقتصاد کشور در دستور کار قرار گیرد.

 علی اسماعیلی تاکید کرد: همدلی بین دولت، ملت و سایر ارکان نظام در این برهه زمانی جامعه نسخه شفابخشی است و باید تفکر مدیریت جهادی در این راستا در دستور کار تمامی مدیران کشور باشد.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس درباره خصوصیات مدیران جهادی عنوان کرد: تخصص، امانتداری، خدمتگزاری، سعه صدر و کار شبانه روزی از ارکان مدیریت جهادی است و هیچ مدیری در راه خدمت به مردم شب و روز نشناسد و در شرایط کنونی اقتصادی جامعه باید زمینه حمایت و ورود بخش خصوصی و سرمایه گذار فراهم شود.

 اسماعیلی در پایان سخنان خود گفت: آب شرب محمودآباد، نور، رویان، چمستان و سایر در ردیف بودجه ملی قرار گرفت و برای سوخت کشاورزان به ویژه چاه‌های بدون مجوز بایستی در دستور کار قرار گیرد و برای در امان ماندن از آسیب‎های سیلاب لایروبی رودخانه‌ها باید به طور جدی در دو شهرستان پیگیری و انجام شود.

به گزارش فارس، در ابتدای مراسم فرمانداران محمودآباد و نور به بیان مشکلات  شهرستان خود گزارش دادند و خواستار مرتفع شدن این مشکلات شدند و در ادامه امام جمعه محمودآباد و سرخ‌رود نیز طی سخنانی به بیان مشکلات مردم پرداختند و از استاندار درخواست کمک و مساعدت برای رضایت شهروندان شدند.

نکته جالب این مراسم به هنگام شروع سخنرانی استاندار مازندران با توجه مدت زمان زیاد حضور مدیران در سالن وی همه را به بلند شدن دعوت کرده و یکی دو دقیقه به نرمش درجا پرداختند تا با روحیه و نشاط بیشتری بتوانند از ادامه جلسه استفاده کنند و جا دارد مدیران ارشد استان در مدیریت وقت هم مراعات مردم را داشته باشند و بر طبق ساعت اعلامی در جلسات حضور یابند.

انتهای پیام/86038/ع

نظر شما