شناسهٔ خبر: 32358105 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

استاندارمازندران:

همه بايد در کنار هم به توسعه مازندران اهتمام کنيم

صاحب‌خبر -

خبرگزاري آريا- استاندارمازندران، کار احمقانه ترامپ و دولت آمريکا در گنجاندن نام سپاه انقلابي ايران در فهرست تروريستي باعث وحدت بيشتر ملت بزرگ ايران شد.

به گزارش خبرنگارآريادفترمازندران درساري،احمد حسين زادگان، استاندار مازندران در جلسه مشترک شوراي اداري شهرستان هاي محمودآباد و نوربا بيان اين که به حضور در بين مردم و جلسات رودرو و شنيدن مشکلات مردم معتقدم، افزود: ارتباط هرچه نزديک تر با مردم به رفع مشکلات کمک شاياني مي کند.

حسين زادگان با اشاره به اين که شعار امسال هم نشان از شناخت عميق و دقيق رهبر فرزانه انقلاب در موضوعات مختلف از جمله اقتصاد دارد، گفت: در تحريم ظالمانه و غيرقانوني مردم تحت فشار قرار مي گيرند و ضرورت دارد تا برنامه هاي اقتصاد مقاومتي و نگاه به ظرفيت هاي درون به عنوان نسخه شفابخش اقتصاد کشور در دستور کار قرار گيرد.

وي با بيان اين که امروز جز اتکا به اقتصاد داخلي و حمايت از توليد و رونق آن راهي نداريم و با حفظ اشتغال موجود بايد به افزايش اشتغال کمک کنيم، اظهار داشت: ايران در برخورداري از منابع اقتصادي و نيروي انساني نخبه و فعال کشوري غني است اما مقاومت هزينه و تحمل مشکلات را در بردارد که بايد با تحقق اقتصاد مقاومتي و رونق توليد، فشارهاي اقتصادي به مردم کاهش يابد.

مقام عالي دولت در مازندران با اشاره به اين که دشمن امروز به دنبال از بين بردن سرمايه هاي اجتماعي است، ليکن اين سرمايه خوشبختانه از بين نرفته است و بايد بموقع درک و مديريت شود، گفت: هوشياري عالمانه رهبري، اعتقادات مردم و تعصبات ملي قطعا ما را از اين امتحان بزرگ نيز سربلند بيرون مي آورد.

استاندار مازندران با بيان اين که کار احمقانه ترامپ و دولت آمريکا در گنجاندن نام سپاه انقلابي ايران در فهرست تروريستي باعث وحدت بيشتر ملت بزرگ ايران شد، عنوان کرد: ملت ايران چون احساس کردند که بيگانه به دنبال تضعيف سازمان ها و نهادهاي ارزشي و مردمي کشور از جمله سپاه بود، اندک اختلاف سليقه ها را نيز کنار گذاشتند و با اتحاد مثال زدني جواب دشمنان را دادند.

وي با اشاره به اين که بزرگترين مشکل دشمن اين است که ملت قهرمان ايران را هنوز هم نشناخته است، افزود: مردمي که طعم استقلال و آزادي را چشيده اند را نمي توان تسخير کرد اما دشمنان درتلاش براي انحراف مردم ما هستند که با تقويت همدلي بين مردم و مسئولان اين نقشه هم نقش بر آب خواهد شد.

استاندار با بيان اين که همه بايد در کنار هم به توسعه مازندران اهتمام کنيم، ابراز کرد: از حواشي بايد بپرهيزيم و با ظرفيت هاي استاني و ملي جايگاه و حق مردم مازندران را محقق نماييم.

رئيس شوراي اداري مازندران در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اين که مدل محرک توسعه طراحي شده و ظرف هفته آينده به دستگاه ها ابلاغ خواهد شد، اظهار داشت: اين مدل‌ شبيه مدل‌ جهادي دهه شصت است که بر اساس ظرفيت ها و توانمندي ها؛ دستگاه ها بايد پاي کار باشند.

استاندار مازندران با اشاره به اين که نقش همه دستگاه ها از جمله صدا و سيما، نيروهاي نظامي و انتظامي و ساير دستگاه ها در مدل محرک توسعه به درستي تعريف شده است، عنوان کرد: هسته اي در شهرستان ها تشکيل مي شود که فرماندار، نماينده مجلس و امام جمعه به عنوان پايه هاي اصلي و يک معاون استاندار و مديرکل به عنوان معين آن شهرستان محسوب مي شوند و سپاه هم در کنار ما به عنوان معين شهرستان ها انتخاب مي شود و بخش هاي خصوصي هم ورود پيدا مي کنند.

حسين زادگان با بيان اين که مدل محرک توسعه با رويکرد ايجاد اشتغال در مناطق محروم با استفاده از تسهيلات کم بهره دولتي و ساير نهادها اجرايي مي شود، گفت: بايد از ظرفيت نمايندگان استان براي توسعه همه جانبه استان بهره مند شويم.

وي تاکيد کرد: مشکلات شهرستان از جمله سوخت کشاورزان را در دستور کار داريم و با برنامه ريزي صورت گرفته امسال کشاورزان مشکلي نخواهند داشت.

استاندار با اشاره به اين که به لحاظ اعتباري در حوزه مديريت پسماند مشکلي نداريم اما بايد به صورت متمرکز مديريت پسماند در مازندران صورت گيرد، گفت: اولويت ما تمرکز دپوي زباله در چند نقطه استان به جهت مديريت در کاهش آلودگي محيط زيست است.

 

نظر شما