شناسهٔ خبر: 32346918 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سکونت ۱۱۴هزار نفر در بافت‌های فرسوده قدس/ ۲۰۰ هکتار معادن شن و ماسه در شهرستان

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان قدس با اشاره به سکونت ۱۱۴ هزار نفر در بافت‌های فرسوده و پرخطر شهرستان قدس گفت: ۳۰۰ هکتار محدوده صنعتی و ۲۰۰ هکتار معادن شن و ماسه در شهرستان وجود دارد.

صاحب‌خبر -

فریدون عطایی معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری قدس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرقدس اظهار داشت: از ۲۷۰۰ هکتار مساحت جغرافیایی شهرستان قدس، حدود ۵۰۰ هکتار آن غیرقابل سکونت است که متاسفانه به دلیل ساخت‌وسازهای غیر مجاز به محل سکونت‌گاهی غیر اصولی تبدیل‌شده است.

وی با اشاره به اینکه ۳۰۰ هکتار محدوده صنعتی و ۲۰۰ هکتار معادن شن و ماسه در این شهرستان وجود دارد، گفت: وجود ۲۷۰ هکتار بافت فرسوده و جمعیت ۱۱۴ هزار نفری ساکن در یک پدیده چالش‌برانگیز برای شهرستان محسوب می‌شود که با اجرای طرح بازآفرینی شهری به دنبال احیاء این بافت هستیم.

معاون عمرانی فرمانداری قدس بیان کرد: بافت فرسوده یکی از مناطق پرخطری است که همت جمعی شهرستانی و استانی را برای احیاء آن می‌طلبد و تمام دستگاه‌های متولی باید ۳۰ درصد از اعتبار سالیانه را به اجرای طرح‌های مشخص‌شده در ابلاغیه طرح بازآفرینی برای مناطق حاشیه‌ای و بافت‌های فرسوده اختصاص دهند.

عطایی در پایان خاطرنشان کرد: دولت به منظور عملیاتی کردن سند ملی راهبردی احیا، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری، در روز پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ با دستور مستقیم رئیس جمهوری برنامه ملی بازآفرینی شهری «امید» را باهدف نوسازی بافت‌های فرسوده، بهسازی سکونت‌گاه‌های غیررسمی و حاشیه شهری و احیا بافت‌های تاریخی در سراسر کشور آغاز کرد.

انتهای پیام/ش/م/ی30

نظر شما