شناسهٔ خبر: 32332665 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بیشترین پرونده‌های قضایی در مناطق حاشیه‌ای و کم برخوردار

رئیس دادگستری شهرستان قدس با اشاره به تراکم بالای شهرقدس و ساخت‌وسازهای غیرمجاز در طول سالیان گذشته گفت: بیشترین درصد پرونده‌های قضایی و آسیب‌های اجتماعی در مناطق کم برخوردار و حاشیه‌ای اتفاق می‌افتد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهر قدس، سید آیت الله بنی‌هاشمی رئیس دادگستری شهرستان قدس در جلسه ستاد بازآفرینی شهری اظهار داشت: بافت های قدیمی و غیر مجاز که بدون رعایت اصول فنی و شهرسازی شکل‌گرفته‌اند در برابر هیچ حادثه‌ای مقاوم نبوده و با کوچک‌ترین اتفاق خسارات جانی و مالی جبران‌ناپذیری به دنبال خواهند داشت.

 وی بابیان اینکه متولیان امور شهری و اعضای کمیته بازآفرینی شهری با ترغیب مردم به امر تخریب و نوسازی این بافت‌ها می‌توانند به احیاء آن کمک کنند، افزود: هزینه کرد در این طرح بدون احیاء بافت های فرسوده در مناطق حاشیه‌ای امری بیهوده است و ضرورت دارد که برای بافت های فرسوده اقدامات اساسی و عاجل صورت پذیرد.

رئیس دادگستری شهرستان قدس بیان کرد: بیشترین درصد پرونده‌های قضایی در مناطق کم برخوردار و حاشیه‌ای شهر اتفاق می‌افتد که بیشترین آسیب‌های اجتماعی را نیز در آن مناطق شاهد هستیم.

بنی‌هاشمی تصریح کرد: مسؤولین امر در مناطق حاشیه‌ای شهر باید اقدامات فرهنگی و اجتماعی اثرگذاری را انجام داده تا بتوانیم با ارتقاء سطح آگاهی و فرهنگ عمومی مردم در تمام حوزه‌ها نتایج مطلوبی را در جامعه شاهد باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دستگاه قضاء تمام قد برای کمک به اجرای طرح بازآفرینی شهر اعلام آمادگی می‌کند و در برابر هرگونه تخلف که بخواهد در این طرح مشکل ایجاد کرده و خدمات‌رسانی را مختل کند، برخورد قانونی و قاطعی خواهد داشت.

انتهای پیام/ش/پ/ی30

نظر شما