شناسهٔ خبر: 32475266 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

احیای بافت‌های فرسوده از رانتخواری و زمین‌خواری در حاشیه شهرها جلوگیری می‌کند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس با بیان این که احیا بافت فرسوده از رانت خواری و زمین خواری در حاشیه شهرها جلوگیری می‌کند، گفت: بازآفرینی شهری تقویت کننده بنیه اقتصادی شهرداری‌ها، درآمد پایدار شهری و محرکی برای ساماندهی و حذف بافت‌های فرسوده است.

صاحب‌خبر -

علی قربانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران در حاشیه بازدید از بافت فرسوده دوگنبدان گفت: طرح‌های خوبی در این شهر اجرا شد و خوشبختانه روند بازسازی بافت فرسوده دوگنبدان از پیشرفت خوبی برخوردار است.

 وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی از محل تبصره 18 در قانون بودجه 98 اعتباراتی را برای احیا بافت‌های فرسوده و بازآفرینی محلات شهری در نظر گرفته است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس  ابراز کرد: در سالجاری 4 میلیون تن قیر رایگان در اختیار دولت قرار گرفته است که از این میزان مقداری برای بازآفرینی محلات شهری و احیا بافت‌های فرسوده در نظر گرفته شده است.

 وی با بیان اینکه احیا بافت فرسوده از رانت خواری و زمین خواری در حاشیه شهرها جلوگیری می‌کند، گفت: بازآفرینی شهری تقویت کننده بنیه اقتصادی شهرداری‌ها، درآمد پایدار شهری و محرکی برای ساماندهی و حذف بافت‌های فرسوده است.

 قربانی با بیان اینکه سالانه  10 درصد از اعتبارات تملک دارایی هر استان برای نوسازی بافت‌های فرسوده در نظر گرفته می‌شود، عنوان کرد: طرح بازآفرینی شهری از برنامه‌های مهم دولت  است که در این  زمینه وظایف دستگاه‌های  اجرایی نیز مشخص شده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: این اعتبارات به صورت کمک‌های بلاعوض کمک یارنه‌ای پرداخت می‌شود.

 قربانی خاطرنشان کرد: هدف دولت حمایت از اقشار ساکن در محلات بافت فرسوده و کمک به شهرداری‌ها در مرمت و نوسازی شهرهاست. 

 انتهای پیام/82031

 

 

نظر شما