شناسهٔ خبر: 32716948 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

افزایش 33 درصدی صدور پروانه نوسازی بافت فرسوده

شهردار منطقه 7 از رشد 33 درصدی صدور پروانه نوسازی بافت فرسوده در این منطقه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، سمیه حاجوی، شهردار منطقه ۷ در ارتباط با صدور پروانه نوسازی بافت فرسوده اظهارداشت: با تعامل بسیار مناسب دفاتر توسعه محله‌ای با این منطقه در راستای تشویق و ترغیب شهروندان برای تجمیع بافت فرسوده، میزان صدور پروانه نوسازی در این منطقه 33 درصد نسبت به زمان مشابه در سال گذشته رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه منطقه 7 با مساحت بیش از یک هزار و 500 هکتار که دارای 15درصد بافت فرسوده از سطح کل منطقه است، تصریح کرد: مساحت بافت فرسوده منطقه هفت در حدود 238 هکتار  با 13 هزار و 100 پلاک ثبتی بوده که عمدتا این بافت در شرق و جنوب شرقی منطقه استقرار یافته است.

شهردار منطقه 7 خاطرنشان کرد: عدم اخذ عوارض ساختمانی از بافت های فرسوده منطقه، تعامل مناسب منطقه با دفاتر توسعه محله ای و ارتباط تنگاتنگ منطقه و دفاتر با شهروندان ساکن در این گونه بافت ها در زمینه تحلیل، بررسی و شناخت نیازهای آنها و تخصیص بودجه مناسب جهت افزایش سرانه های خدماتی، آموزشی، فضای سبز در محلات واقع در بافت فرسوده به منظور رونق محله محوری، ارتقاء فرهنگ و هویت زندگی در این بافت تنها بخشی از اقداماتی است که از سوی معاونت معماری و شهرسازی منطقه در دستور کار قرار گرفته است.

حاجوی اظهار داشت: تسریع و تسهیل در اخذ پروانه ساختمانی و پیگیری امور آنها بصورت مسیر ویژه و ایجاد روند اداری تعریف شده جهت مالکین املاکی که در این بافت درخواست تخریب و نوسازی از شهرداری منطقه را دارند با ارائه تسهیلات و بسته تشویقی به املاک واقع در بافت فرسوده در جهت تشویق به امر تجمیع قطعات و رشد روند نوسازی از دیگر دلایل افزایش رشد 33 درصدی صدور پروانه بافت فرسوده در این منطقه بوده است.

وی تاکید کرد: با استفاده از تمام ظرفیت های خود در این منطقه توانستیم میزان نوسازی بافت فرسوده در این منطقه را نسبت به سال گذشته 2 برابر افزایش دهیم.

شهردار منطقه 7 در پایان یادآور شد: امید است با همکاری و تعامل بیشتر بتوان گام بلندتری در جهت نوسازی و بهسازی محلات بافت فرسوده در سال 98 برداریم.

انتهای پیام/

نظر شما