شناسهٔ خبر: 31813199 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

با اعتبار دو میلیارد و 100 میلیون ریال:

اسکله تفریحی جنگل‌های حرای روستای سهیلی قشم افتتاح شد

اسکله تفریحی جنگل‌های حرای روستای سهیلی قشم با اعتبار دو میلیارد و 100 میلیون ریال با حضور وزیر راه، استاندار هرمزگان و جمعی از مسوولان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، فریدون همتی استاندار هرمزگان عصر امروز در سخنانی در جمع مردم روستای سهیلی جزیره قشم، اظهار داشت: این منطقه با ایجاد اسکله‌های گردشگری برای پذیرش گسترده گردشگران از سراسر کشور در ایام تعطیلات نوروز آماده است.

وی از سازمان بنادر و دریانوردی به جهت کمک به ایجاد اشتغال پایدار در هرمزگان از طریق رونق گردشگری دریایی در این استان به‌ویژه در روستاهای ساحلی جزیره قشم، تشکر و قدردانی کرد.

گفتنی است، اسکله تفریحی جنگل‌های حرای روستای سهیلی قشم با اعتبار دو میلیارد و 100 میلیون ریال با حضور وزیر راه، استاندار هرمزگان و جمعی از مسوولان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

یادآور می‌شود، از جمله اقدامات انجام شده در اسکله گردشگری سهیلی واقع در محدوده گردشگری جنگل‌های حرا؛ احداث سایه‌بان به طول ۲۴۰ متر در راستای مسیر سوار و پیاده شدن گردشگران به صورت جداگانه، ایجاد سیستم روشنایی، احداث مسیر تردد، محوطه‌سازی و جداسازی مسیرهای پیاده‌روی و ماشین‌رو، ایمن‌سازی محدوده اطراف اسکله، احداث سر درب ورودی و خروجی، احداث پله‌های سنگی جهت استقرار ایمن شماورها و سهولت در سوار و پیاده شدن مسافرین و احداث سرویس‌های بهداشتی است.

همچنین در راستای مسؤولیت‌های اجتماعی سازمان بنادر و دریانوردی و در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری دریایی و همچنین تسهیل در سفرهای دریایی هموطنان به جزایر استان هرمزگان، فعالیت‌های عمرانی و اجرایی متعددی در اسکله‌های گردشگری کندالو، هنگام، شیب‌دراز، سهیلی، گورزین، لافت قدیم، صورت پذیرفته است.

توسعه زیرساخت‌های تردد دریایی و تجهیز بنادر مذکور به سیستم‌های پهلوگیری استاندارد شناورهای مسافری در سال گذشته انجام پذیرفته و ایجاد تسهیلات رفاهی برای گردشگران در بخش پسکرانه اسکله‌های گردشگری در قالب پروژه‌های عمرانی سال ۹۷ در استان هرمزگان طی ۶۷ روز به انجام رسیده و توسعه یافته است.

شایان ذکر است، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی کشور در راس هیاتی جهت بازدید از پروژه‌های عمرانی منطقه آزاد قشم، صبح یک شنبه 26 اسفندماه با استقبال مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، فرماندار و جمعی از معاونین، مدیران سازمان و شهرستان از طریق اسکله شهید ذاکری قشم وارد این منطقه آزاد شد.

انتهای پیام/88037/

نظر شما