شناسهٔ خبر: 31810401 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد

بهره‌برداری از اسکله گردشگری سهیلی در جزیره قشم در اولین روز از طرح دریایی نوروزی

اسکله گردشگری سهیلی در جزیره قشم در اولین روز از طرح دریایی نوروزی با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد اسلامی امروز در سفر به استان هرمزگان اسکله گردشگری سهیلی واقع در محدوده گردشگری جنگل‌های حرا در جزیره قشم را امروز افتتاح کرد.

در این مراسم وی با تأکید بر لزوم توجه همه جانبه به اقتصاد دریا محور بیان کرد: در این حوزه استفاده از ظرفیت مردم امری ضروری است. 

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: سازمان بنادر و دریانوردی در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود و برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری دریایی و تسهیل سفرهای دریایی در استان هرمزگان فعالیت‌های عمرانی زیادی در اسکله‌هایی نظیر اسکله گردشگری هنگام، شیب‌دراز، سهیلی، لافت و غیره انجام داده است.

اسلامی افزود: توسعه زیرساخت‌های دریایی و تجهیز بنادر به سیستم پهلوگیری استاندارد شناورهای مسافری در سال پیش انجام شد، ضمن آنکه تسهیلات رفاهی برای گردشگران در بخش پس‌کرانه اسکله‌های گردشگری در قالب پروژه‌های عمرانی سال ۹۷ در استان هرمزگان اجرا شد.

وی تأکید کرد: در راستای توسعه گردشگری دریایی منطقه سهیلی باید از سوی متولیان در راستای جذب گردشگر بیشتر معرفی شود. 

اسلامی گفت: در این راستا همکاری منطقه آزاد و سازمان بنادر و دریانوردی ضروری است که این به خلق فرصت‌های اشتغالزایی پایدار، افزایش ضریب ایمنی سفرهای گردشگری و ایجاد بستر رفاهی مناسب در پس‌کرانه اسکله‌های گردشگری برای مسافران می‌انجامد.

بنابراین گزارش وزیر راه و شهرسازی پس از استان هرمزگان به استان بوشهر سفر کرد و تا ساعاتی دیگر ۲ پروژه در استان بوشهر با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری می‌رسد، ضمن آنکه عملیات اجرایی ۲ پروژه نیز آغاز شد که در این باره می‌توان به بهره‌برداری از اسکله کانیتنری ۵۰ هزار تنی جزیره نگین و بهره‌برداری از لایربی پای اسکله در بندربوشهر اشاره کرد.

انتهای پیام/ب

نظر شما