شناسهٔ خبر: 31289691 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

4 هزار نجاتگر در طرح نوروز 98 هلال احمر خراسان رضوی شرکت دارند

تربت حیدریه- ایرنا- معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: افزون بر چهارهزار نجاتگر آموزش دیده و دارای درجه و رتبه بندی شده در طرح نوروزی امسال هلال احمر حضور فعال دارند.

صاحب‌خبر -

مریم یوسفی روز چهارشنبه در آیین آغاز دوره بازآموزی طرح نوروزی 98 و مسابقات امداد و نجات منطقه سه خراسان رضوی در تربت حیدریه افزود: تعداد جمعیت امدادگران استان بیش از این میزان است اما چون هنوز دوره های رتبه بندی را طی نکرده اند تعدادشان در این آمار لحاظ نشده است.
وی دوره های بازآموزی را در طول سال سه دوره شامل تابستانه، زمستانه و نوروزی عنوان کرد و ادامه داد: دو دوره نخست در شهرستانها برگزار می شود ولی با توجه به افزایش سفرهای نوروزی به این استان، برگزاری دوره های بازآموزی نوروزی برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است و لذا آن را به صورت منطقه ای برگزار می کنیم.
معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: بر این اساس استان به چهار منطقه تحت پوشش قوچان، تایباد، نیشابور و تربت حیدریه تقسیم شده است تا افراد بیشتری از شهرستانهای همجوار هر یک از این شهرستانهای چهارگانه بتوانند در این دوره های بازآموزی شرکت کنند.
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار تربت حیدریه هم در این مراسم گفت: هر چند جمعیت هلال احمر این شهرستان از جمله دستگاههای بسیار فعال است اما امکانات آموزشی اش در شان این سازمان امدادگر و خدمت رسان نیست.
محمد ابراهیم داوودیان افزود: مسئولان جمعیت هلال احمر استان باید به این مهم توجه داشته باشند که شهرستان تربت حیدریه به لحاظ سابقه تاریخی، دارای موقعیت خاص و مهمی در منطقه است و همین اهمیت ها موجب شده تا فرمانداری تربت حیدریه به معاونت استانداری ارتقا یابد و شایسته است دستگاههای اجرایی نیز به موازات این ارتقا اعتباراتشان افزایش یابد و از موقعیت ممتازتری برخوردار شوند.
وی ادامه داد: افزایش اعتبارات پژوهشی، آموزشی و پیشگیرانه موجب کاهش هزینه های درمان و امدادرسانی است و از مسئولان جمعیت هلال احمر استان می خواهیم نسبت به رفع کمبودهای آموزشی و امدادرسانی تربت حیدریه توجه بیشتری داشته باشند.
داوودیان گفت: آموزش همگانی و آموزش خانواده ها در مواجهه با مخاطرات به تعداد پنج هزار و 200 خانوار و با جمعیتی افزون بر 20 هزار نفر، برگزاری طرحهای آموزشی برای دانش آموزان در 72 مدرسه، عقد تفاهمنامه با شهرداری برای آموزش گروههای امداد در 27 محله، برگزاری دوره های آموزشی 22 ساعته به تعداد 50 دوره و با شرکت افزون بر هزار نفر و برپایی دوره آموزش همگانی در سطح شهرستان با شرکت سه هزار و 500 نفر از جمله اقداماتی است که طی یک سال اخیر در حوزه آموزش هلال احمر در تربت حیدریه رخ داده است.
رییس جمعیت هلال احمر تربت حیدریه نیز در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا هدف از برپایی دوره بازآموزی طرح نوروزی 98 و مسابقات امداد و نجات منطقه سه خراسان رضوی را تجدید دوره های آموزشی و ارزیابی توانمندی امدادگران دانست.
رضا مومن زاده گفت: امدادگران و نجاتگرانی از شهرستانهای گناباد، مه ‌ولات، بجستان، بردسکن، کاشمر، تربت جام، خواف، رشتخوار، فریمان و تربت حیدریه در این دوره آموزشی شرکت کرده اند و در مسابقات امداد و نجات منطقه سه خراسان رضوی هم که در کنار این دوره آموزشی برگزار می شود 120 شرکت کننده مرد در چهار ماده کوهستان، جاده، آوار و اسکان با یکدیگر رقابت می کنند.
جمعیت هلال احمر شهرستان تربت حیدریه دارای سه پایگاه ثابت در مناطق گرماب، کامه و زاوه است.
مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
1922/7079/6121

نظر شما