شناسهٔ خبر: 31289902 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس اداره عملیات جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی مطرح کرد

برگزاری مسابقات تخصصی طرح ملی امداد و نجات در ۴ منطقه خراسان رضوی

رئیس اداره عملیات جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی گفت: مسابقات تخصصی و دوره‌های بازآموزی طرح ملی امداد و نجات استان باهدف توانمندسازی نجات گران و ایجاد آمادگی برای طرح نوروزی در ۴ منطقه استان به‌صورت متمرکز برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، علیرضا فضلیایی ظهر امروز در افتتاح طرح ملی بازآموزی و مسابقات تخصصی امداد و نجات در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور قوچان گفت: این طرح ملی در ۴ منطقه خراسان رضوی برگزار می‌شود که قوچان میزبان نجات‌گران شهرستان‌های مشهد، درگز، کلات، چناران و سرخس است.

رئیس اداره عملیات جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی بابیان اینکه امسال کلاس‌های بازآموزی در کنار مسابقات تخصصی در سطح استان به اجرا درمی‌آید، تصریح کرد: برگزاری این دوره‌ها برای به‌روز شدن مطالب نجات‌گران بوده و هدف آن توانمند شدن و کسب آمادگی است.

وی یادآور شد: در شرایطی که حوادث ایجاب می‌کند، نجات گران و امدادگران جمعیت هلال‌احمر باید به‌عنوان سربازان خط مقدم آمادگی کاملی برای خدمت‌رسانی در بحران‌ها داشته باشند و برگزاری این دوره‌ها به بروز شدن یادگیری‌های گذشته کمک می‌کند.

فضلیایی با یادآوری اینکه مسابقات در ۴ رشته برای تمرین و مانور توانمندی کلید خورده است، بیان کرد: در پایان این دوره‌ها به شرکت‌کنندگانی که نمره حداکثری کسب کرده باشند گواهینامه اعطا می‌شود، اما نکته مهم این دوره‌ها این است که هرکس در دوره‌های بازآموزی شرکت نکند نمی‌تواند در طرح امداد و نجات نوروزی استان حضور پیدا کنند.

فرهنگ‌سازی در کاهش حوادث جاده‌ای مؤثر بوده است

رئیس ستاد مدیریت بحران قوچان نیز در این مراسم بابیان اینکه این شهرستان سالانه میزبان ۲۵ میلیون مترددین در محورهای مواصلاتی مختلف است، گفت: عمده عبورکنندگان از این محور را زائران امام رضا(ع) تشکیل می‌دهد و ایام خاصی همچون دهه آخر صفر، نوروز و تابستان نیازمند توجه ویژه‌ای نسبت به دیگر ایام سال است.

هادی رجایی‌نیا با تأکید بر اینکه افزایش حجم مترددین نیازمند فراهم کردن اقدامات و برنامه‌هایی برای پیاده‌سازی زیرساخت‌های مناسب است، بیان کرد: با وجود همه محدودیت‌ها درزمینه امکانات و تجهیزات باید بتوانیم از عهده خدمت‌رسانی برآییم که همه دستگاه‌های امدادی و عملیاتی در این شهرستان از آمادگی کاملی برای خدمت‌رسانی برخوردار هستند.

وی حضور جمعیت هلال‌احمر در محورهای مواصلاتی را سبب فراهم کردن آسایش و ایمنی برای مترددین دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه به دلیل سهل‌انگاری حوادث و سوانح رخ می‌دهد، اما جمعیت هلال‌احمر توانسته در حوزه فرهنگ‌سازی گام‌هایی را برداشته و در کاهش حوادث جاده‌ای مؤثر باشند.

فرماندار قوچان با تأکید بر این موضوع که اجرای کمپین‌های نوروزی می‌تواند به کاهش حوادث جاده‌ای کمک کند، گفت: با وجود افزایش تعداد خودروها و سفرها طی سال‌های گذشته، اما حوادث جاده‌ای از ۲۴ هزار نفر سالانه امروز به حدود ۱۶ هزار نفر کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: یکی از نکات خوب آموزش‌های به‌روز، ایجاد آمادگی در مجموعه‌های مختلف است و این آموزش‌ها در راستای افزایش توان آموزشی صورت می‌گیرد.

اجرای بالاترین عملیات امداد و نجات خراسان رضوی طی سال‌های گذشته در قوچان

رئیس جمعیت هلال‌احمر قوچان با یادآوری اینکه بالاترین عملیات امداد و نجات خراسان رضوی طی سال‌های گذشته در این شهرستان اجرا شده است، گفت: سالانه حدود ۲۵ میلیون زائر از محورهای مواصلاتی این شهرستان عبور می‌کنند و دوره‌های بازآموزی و مسابقات تخصصی به خدمت‌رسانی بهتر به مترددین کمک می‌کند.

سعید فکوری با اشاره به شرکت ۸۰ نفر از ۶ شهرستان خراسان رضوی در این دوره سه‌روزه که به‌صورت عملی و تئوری برگزار می‌شود، بیان کرد: اگر تیم‌های حاضر در دوره به حدنصاب برسند، مسابقات در چهار گروه اسکان اضطراری، جست‌وجو و نجات آوار، نجات از ارتفاع و کوهستان و نجات جاده‌ای برگزار می‌شود که برگزیدگان در مسابقات کشوری حاضر می‌شوند.

وی تأکید کرد: زمانی می‌توان به سمت جامعه ایمن رفت که در آموزش سرمایه‌گذاری شده و زیرساخت‌ها آماده شود، پس باید به‌عنوان عضوی از این جامعه اطلاع‌رسانی دقیقی صورت گیرد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۳

نظر شما