شناسهٔ خبر: 31294327 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

برگزاری همزمان مسابقات امداد و نجات و دوره های باز آموزی در خراسان رضوی

علیرضا فضلیانی از برگزار شدن کلاس های باز آموزی در کنار مسابقات تخصصی عملیات امداد و نجات هلال احمر خبر داد.

صاحب‌خبر -

علیرضا فضلیانی از برگزار شدن کلاس های باز آموزی در کنار مسابقات تخصصی عملیات امداد و نجات هلال احمر خبر داد.

به گزارش ایلنا از قوچان، سعید فکور رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان قوچان، صبح امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار داشت: بالاترین عملیات امداد و نجات در استان در سال‌های گذشته به قوچان اختصاص دارد.   

وی هم چنین بیان کرد: سالانه ۲۵ میلیون زائر از محور‌های مواصلاتی این شهرستان عبور می‌کند.  

سعید فکور از دوره بازآموزی طرح ملی امداد و نجات و مسابقات تخصصی خبر داد و عنوان کرد: این کارگاه با حضور نجاتگران شهرستانهای قوچان، مشهد، درگز، کلات، چناران، سرخس و۸۰ شرکت کننده دیگر در مدت سه 3 روز، بصورت عملی  و تئوری برگزار می‌شود.   

وی پیرامون این کارگاه ادامه داد: اگر تیم ها به حد نصاب برسند مسابقات در ۴ گروه اسکان اضطراری و برپایی چادر ، جستجو و نجات آوار ، جستجو و نجات ارتفاع و کوهستان و جستجو و نجات جاده برگزار می شود و برگزیدگان در مسابقات کشوری حضور می یابند.     

هادی رجایی نیا فرماندار قوچان نیز با حضور در این نشست خبری، گفت: قوچان سالانه میزبان مترددین زیادی بوده که عمده آنها را زائرین امام رضا تشکیل می‌دهند و ایام خاص چون تابستان، دهه اخر صفر و تعطیلات نوروزی،  نیازمند توجه ویژه ای است چرا که حجم مترددین افزایش می یابدو اقدامات و برنامه هایی برای خدمات رسانی بهتر از اهمیت بالایی برخوردار می شود.   

  فرماندار قوچان خاطر نشان کرد: حضور هلال احمر در محور ها به گونه ایی است که آسایش و ایمنی را برای مترددین ایجاد میکند و  چون پیک تردد بوده، خدمت رسانی در نوروز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.  

وی با اشاره به این مطلب که گاهی متاسفانه به دلیل سهل انگاری حوادث و سوانحی رخ می‌دهد، تصریح کرد: اما با کار زیبایی که در حوزه فرهنگ سازی جوانان هلال احمر از سال گذشته آغازشده، نقش موثری در فرهنگ سازی و کاهش حوادث جاده ای داشته است که با شروع کمپین هایی قبل از آغاز سفر های نوروزی میتوان به کاهش حوادث جاده ای کمک شایان توجهی کرد.   

رجایی نیا با اشاره به اینکه با وجود افزایش تعداد خودرو ها و سفرها، آمار حوادث کاهش پیدا کرده، افزود: آمار حوادث حدود ۸ سال گذشته تقریبا سالانه ۲۴ هزار نفر بوده که تقریبا به ۱۶  هزار نفر کاهش یافته و تمام این خدمات رامدیون آموزش های به روز هلال احمر هستیم.   

رئیس اداره عملیات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی نیز از برگزاری مسابقات  در ۴ منطقه در خراسان رضوی خبر داد و بیان کرد:  امسال کلاس های بازآموزی در کنار مسابقات تخصصی،برگزار میشود چراکه  هدف از این کلاس ها توانمند شدن نجاتگران و کسب آمادگی است واین دوره ها برای به روز شدن مطالب برگزار می‌شوند.  

  علیرضا فضلیانی، آمادگی‌ها بیشتر شود را در ارائه خدمات بهتر، موثر دانست و اذعان داشت: در شرایطی که حوادث ایجاب می‌کند باید به عنوان سربازان خط مقدم، آمادگی برای خدمت رسانی را داشته باشیم.  

وی در خصوص روند مسابقات ادامه داد:مسابقات تخصصی در ۴ رشته کلید می‌خورد که جهت تمرین و مانور برای آمادگی و توانمند سازی است  و در پایان به شرکت کنندگان که حائز نمره حداکثری شده باشند گواهینامه اعطا می شود و هر کسی که در دوره باز آموزی شرکت نکند نمی تواند در طرح امداد نوروزی حضور پیدا کند.

انتهای پیام

نظر شما