شناسهٔ خبر: 30690602 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

فرمانده ناجا اعلام کرد:

راه‌اندازی مراکز مشاوره در تمام کلانتری‌ها/ برنامه پلیس برای حضور پرقدرت در فضای مجازی

فرمانده ناجا می گوید: در ۷۰۰ مراکز مشاوره و مددکاری بیش از ۷۰ درصد از شکایات ختم به صلح شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پارسینه، سردار حسین اشتری در بیست و یکمین گردهمایی معاونان اجتماعی استان‌ها و پلیس‌های تخصصی ناجا با اشاره به اینکه معاونت اجتماعی یکی از معاونت‌های اصلی در نیروی انتظامی محسوب می‌شود، اظهار داشت: این معاونت نقش محوری در نیروی انتظامی بشمار دارد و پل ارتباطی با مردم است.

وی ادامه داد: هر میزان که معاونت اجتماعی وظایف خود را به خوبی انجام دهد، اقدامات پیشگیرانه اثربخش‌تر خواهد بود و آن را در سطح جامعه احساس خواهیم کرد. خوشبختانه در ۲ دهه گذشته معاونت اجتماعی به توفیقات خوبی دست یافته و توانسته است وظایف محوله خود را به خوبی انجام دهد.

سردار اشتری گفت: یکی از نیازمندی‌های اصلی ما این است که پلیس در فضای مجازی، حضوری مستمر و با برنامه داشته باشد تا از این طریق از وقوع جرائم پیشگیری کند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از وظایف پلیس آموزش همگانی به مردم است و تاکنون در مراکز پلیس ۳۰ هزار برنامه برگزار شده است و سال آینده نیز قصد داریم ۳۶ هزار برنامه را در مراکز پلیس در سطح کشور برگزار خواهیم کرد.

سردار اشتری با اشاره به راه اندازی مراکز مشاوره گفت: خوشبختانه در ۷۰۰ مراکز مشاوره و مددکاری بیش از ۷۰ درصد از شکایات ختم به مصالحه شده است.

ارجاع ۴۰۰هزار پرونده به کلانتری‌ها

فرمانده ناجا از وجود مرکز مشاوره در سطح ۷۰۰ کلانتری خبر داد و گفت: در سال ۴۰۰ هزار پرونده به کلانتری‌ها ارجاع داده می‌شود.

سردار حسین اشتری با اشاره به مراکز مشاوره حاضر در کلانتری‌ها اظهار داشت: حدود ۷۰۰ کلانتری مرکز مشاوره راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: در مراکز مشاوره و مددکاری از همیاران پلیس و پلیس افتخاری استفاده می‌شود و طبق برنامه‌ها در سال ۹۸ در اکثر کلانتری به مراکز مشاوره و مددکاری راه‌اندازی خواهد شد.

فرمانده ناجا در خصوص ساخت فیلم‌هایی با فرهنگ گفت: بودجه ما در رابطه با ساخت فیلم یک بودجه محدود است و صداوسیما باید به ما کمک کند تا بتوانیم چنین کار‌هایی انجام دهیم.

سردار اشتری ادامه داد: باید بتوانیم آسیب‌شناسی‌هایی را که داریم به فیلم تبدیل کنیم تا اقدامات پیشگیرانه انجام دهیم.

وی در پایان در خصوص امنیت راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: ما مطمئن هستیم که امسال با شکوه‌تر از ۳۹ سال گذشته جشن انقلاب برگزار خواهد شد و امنیتی بالا خواهیم داشت.

اشتری درخصوص تجهیز مامور کلانتری‌ها به لباس دوربین‌دار گفت: به دلیل منابعی که باید برای خرید این تجهیزات تامین می‌شدند و تاکنون تامین نشده‌اند تجهیز پلیس به این لباس‌ها انجام نشده و باید اعتبارات از سوی دولت واگذار شود.

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به پرسشی درخصوص افزایش حقوق کارکنان ناجا گفت:‌خبر‌های خوبی در راه است.

نظر شما