شناسهٔ خبر: 30690904 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

فرمانده ناجا فاش کرد:

توطئه دشمنان برای بر هم زدن مراسم ۲۲ بهمن

سردار اشتری گفت: معاندین به دنبال بر هم زدن امنیت و آرامش مراسم ۲۲ بهمن و پس از آن در پایان سال هستند و ما باید تمام تلاش خود را کنیم که این مراسم در امنیت کامل برگزار شود.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، سردار «حسین اشتری» امروز شنبه (29 دی ماه) در بیست و یکمین گردهمایی معاونان اجتماعی استان ها و پلیس های تخصصی گفت: معاونت اجتماعی یکی از معاونت های مهم و اصلی در نیروی انتظامی است و یک جایگاه ویژه و نقش محوری دارد. این معاونت پل ارتباطی میان مردم و نیروی انتظامی است. معاونت اجتماعی ناجا رابط بین مسئولان،‌ رسانه و پلیس است و می تواند نقش موثری در ارتقای احساس امنیت در جامعه داشته باشد.

 

فرمانده ناجا بیان کرد: بحمدالله معاونت اجتماعی کارنامه خوبی در دو دهه اخیر دارد و توفیقات این معاونت هر روز بیشتر می شود و توانسته به خوبی وظایف خود را انجام دهد.

 

وی تصریح کرد: امروز یکی از نیازمندی های اصلی ما این است که در مواجهه با آسیب های فضای اجتماعی به خوبی ایفای نقش کنیم تا بتوانیم از جرایم این حوزه پیشگیری کنیم.

 

وی در ادامه افزود: یکی از وظایف معاونت اجتماعی آموزش همگانی است و با توجه به اینکه مردم به پلیس اعتماد دارند این پلیس می تواند با آموزش همگانی در ارتقای آگاهی عمومی نقش داشته باشد.

 

فرمانده ناجا بیان کرد: امسال 30 هزار برنامه در حوزه آموزش همگانی داشتیم و در نظر داریم با افزایش 20 درصدی این برنامه ها به 36 هزار مورد از آموزش همگانی در سال آتی برسیم.

 

وی با اشاره به کارکرد مراکز مشاوره و مددکاری اجتماعی در کلانتری ها اظهار کرد: یکی از اقدامات خوب معاونت اجتماعی راه اندازی دوایر مشاوره ای و مددکاری اجتماعی در کلانتری ها است و بیش از 70 درصد پرونده های ارجاعی به این دوایر مشاوره ای به مصالحه منتج شده است.

 

فرمانده ناجا اظهار کرد: سالانه حدود 400 هزار پرونده به مراکز مشاوره و مددکار اجتماعی ناجا ارجاع می شود که از این میان 70 درصد از پرونده ها از چرخه انتظامی و قضایی خارج می شود و به مصالحه منتج می شود.

 

سردار اشتری یادآور شد: امسال 384 هزار پرونده به مراکز مشاوره و دوایر مددکاری اجتماعی و کلانتری ها ارجاع شد که حدود 70 درصد به مصالحه انجامید.

 

وی تاکید کرد: آموزش همگانی و ارایه خدمات مشاوره ای یکی از وظایف اصلی معاونت اجتماعی پلیس های تخصصی در رده های استانی است که باید بر این مهم تمرکز کنیم.

 

فرمانده ناجا تصریح کرد: در برنامه سال 98 بنا داریم فعالیت مراکز مشاوره و مددکاری اجتماعی را در کلانتری ها توسعه دهیم، باید بگویم برای سال آینده همه مراکز مشاوره و مددکاری اجتماعی در همه کلانتری ها راه اندازی می شود.

 

سردار اشتری با اشاره به ساخت سریال برای آگاه سازی مردم خاطرنشان کرد: بودجه ناجا محدود است و در این زمینه صدا و سیما باید به ما کمک کند البته در نظر داریم برای سال آینده با آسیب شناسی در حوزه های مختلف، تولیداتی در زمینه ارتقای آگاهی عمومی داشته باشیم.

 

وی افزود: با همکاری صدا و سیما در راستای آگاه سازی عمومی و پیشگیری از وقوع جرایم تولید برنامه های فرهنگی، سینمایی و سریالی را دنبال می کنیم.

 

وی با اشاره به اقدامات پلیس برای برگزاری راهپیمایی 22 بهمن تصریح کرد: پلیس در خدمت مردم است و قطعا راهپیمایی امسال با شکوه تر از سال قبل خواهد بود.

 

وی در ادامه افزود: گروه های معاند سال 97 را انتخاب کرده بودند که ایجاد آشوب و ناامنی در کشور کنند که موفق نشدند لذا ما برای مقابله با گروه های معاند همین آمادگی را برای سال 98 حفظ کنیم و در آستانه چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی باید مراسم 22 بهمن مانند سنوات گذشته پرشور برگزار شود. برآورد ما این است که مردم بیش از قبل در این مراسم حضور خواهند داشت و ما باید هوشیاری خودمان را حفظ کنیم. قطعا معاندین به دنبال این هستند که این صلابت و همدلی را در 22 بهمن برهم بزنند و باید تمام فعالیت های خودمان بر این باشد که مراسمی باشکوه برگزار کنیم.

 

سردار اشتری گفت: در حوزه آسیب های اجتماعی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری باید پلیس با تمام توان حضور بهم رساند و از تمام ظرفیت ها استفاده کند تا بخشی از آسیب ها پیشگیری و آرامش و آسایش در کشور فراهم شود.

 

وی تصریح کرد: البته در استان ها برنامه های مختلفی با توجه به شرایط شان داریم که باید آسیب های اجتماعی احصا و اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

نظر شما