شناسهٔ خبر: 30706057 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: نیروی انتظامی قدیمی | لینک خبر

راه اندازی دوایر مشاوره و مددکاری اجتماعی در تمام کلانتری ها/مصالحه بیش از 70 درصد پرونده های ارجاعی به مراکز مشاوره

گروه نا جا – فرمانده نیروی انتظامی از راه اندازی و فعالیت دوایر مشاوره و مددکاری اجتماعی در تمام کلانتری ها خبر داد و گفت: بیش از 70 درصد پرونده های ارجاعی به مراکز مشاوره کلانتری ها، به مصالحه منتج می شود.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار "حسین اشتری" در حاشیه بیست و یکمین گردهمایی معاونان اجتماعی استان ها و پلیس های تخصصی در جمع خبرنگاران درباره فعالیت مشاوران و مددکاران اجتماعی در کلانتری ها و مراکز انتظامی، اظهار داشت: در حدود 700 کلانتری و مرکز انتظامی، مرکز مشاوره و مددکاری اجتماعی دایر شده است.

وی بابیان اینکه سالانه از 400 هزار پرونده ارجاعی به مراکز مشاوره و مددکاری، حدود 70 درصد به مصالحه منتج می شود،گفت: یکی از اقدامات بسیار خوب پلیس، فعالیت مراکز مشاوره و مددکاری اجتماعی در کلانتری ها می باشد که مشاوران از کارکنان متخصص، مجرب و تحصیل کرده این حوزه (مشاوره و مددکاری) هستند، البته گاهی از ظرفیت پلیس های افتخاری نیز در این زمینه بهره می بریم.  

عالی ترین مقام انتظامی کشور تأکید کرد: در برنامه سال 98 بنا داریم فعالیت مراکز مشاوره و مددکاری ناجا در کلانتری ها را توسعه دهیم و در واقع باید بگویم برای سال آینده این مراکز در همه کلانتری ها فعال و راه اندازی می شود.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره تولید فیلم و سریال در راستای آگاه سازی مردم، عنوان کرد: بودجه نیروی انتظامی محدود است و در این زمینه صدا و سیما باید به ما کمک کند، البته در نظر داریم برای سال آتی با آسیب شناسی در حوزه های مختلف، تولیداتی در زمینه ارتقاء آگاهی عمومی داشته باشیم.

سردار اشتری افزود: با همکاری صدا و سیما در راستای آگاه سازی عمومی و پیشگیری از وقوع جرایم تولید برنامه های فرهنگی، سینمایی و سریالی را دنبال می کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی درباره تمهیدات پلیس برای برگزاری راهپیمایی 22 بهمن نیز خاطر نشان کرد: پلیس در خدمت مردم است و قطعا راهپیمایی امسال باشکوه تر از 39 سال گذشته در نظم و  امنیت خاصی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در آستانه برگزاری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، افزود: پلیس در 4 دهه گذشته پیشرفت های خوبی داشته و در نظر داریم در جشن انقلاب این پیشرفت ها را ارائه دهیم.

فرمانده ناجا درباره روند اجرای طرح دوربین البسه پلیس نیز بیان کرد: با تزریق اعتبارات از سوی دولت  این روند ادامه خواهد داشت و با تخصیص منابع، البسه پلیس دوربین دار می شود؛ تصریح کرد: البته این روند در حال اجراست و در بخش های مختلف، البسه پلیس به دوربین مجهز شده است.#


انتهاي خبر // پایگاه خبری پلیس ایران

مشاهده خبر ارسال شده بعد

نظر شما