شناسهٔ خبر: 30675108 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

شاخص هاي توسعه در جنوب کرمان بهبود مي يابد

صاحب‌خبر -
شاخص هاي توسعه در جنوب کرمان بهبود مي يابد
خبرگزاري آريا - جيرفت - ايرنا - استاندار کرمان گفت: برنامه ريزي شده در مدت زمان 2 ساله تا پايان دولت تدبير و اميد، شاخص هاي توسعه جنوب کرمان را به ميانگين کشوري برسانيم.

به گزارش ايرنا، محمدجواد فدايي شامگاه پنجشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتي جنوب کرمان که با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد افزود: 2 هفته قبل به همراه نماينده مردم جيرفت و عنبرآباد در دفتر معاون رئيس جمهوري حضور پيدا و مشکلات منطقه را بازگو کرديم و وي قول بازديد از اين منطقه را دادند و امروز به وعده خود عمل کردند.
وي ادامه داد: جنوب کرمان شامل هفت شهرستان بوده و در شاخص هاي آب، راه، شغل و بهداشت و درمان، زير خط استاندارد کشوري و استاني است.
** 271 طرح اقتصاد مقاومتي در استان کرمان تعريف شده است
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان کرمان نيز در اين نشست گفت: در زمينه اقتصاد مقاومتي 271 طرح در استان تعريف شده تا ظرفيت مهم و تاثيرگذاري را براي پيشرفت منطقه فراهم کنند.
جعفر رودري افزود: اين طرح ها حدود 30 درصد از اشغال استان را تامين مي کند.
وي با بيان اينکه 14 پروژه را در قالب طرح و برنامه مدون دنبال مي کنيم اظهار داشت: از مجموع جمعيت استان کرمان، 24 درصد در جنوب زندگي مي کنند و بيش از 62 درصد آنها جمعيت روستا نشين است.
رودري گفت: رشد بالاي جمعيت در جنوب کرمان نسبت به متوسط کشوري بالاتر است و در اين حوزه، جمعيت جواني داريم.
وي تصريح کرد: شاخص فقر و توسعه نيافتگي را در سطح بالايي در اين منطقه شاهد هستيم.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان کرمان اظهار داشت: اقتصاد اين منطقه را 63 درصد کشاورزي، 15 درصد صنعت و 22 درصد هم خدمات فراهم مي کند و نرخ بيماري در اين خطه 2 درصد از نرخ بيماري استان بيشتر است.
وي بيان کرد: براي منطقه جنوب کرمان، 6 هزار ميليارد تومان اعتبار نيازمنديم که البته در اين بخش، به حمايت دولت هم نياز است.
رودري عنوان کرد: 25 درصد ريزگردهاي کشور در منطقه جنوب کرمان است و در مناطق فارياب، قلعه گنج و جيرفت فقط سه پست برق در نظر گرفته شده است.
وي با بيان اينکه، حمل و نقل، راه، آب و فرودگاه از جمله خواسته هاي اصلي مردم جنوب کرمان است اظهار داشت: از آنجا که سهم جمعيت روستايي اين منطقه، زياد است، احداث جاده هاي روستايي يکي از نيازهاي ضروري اين ديار به شمار مي رود.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان کرمان گفت: پوشش گاز طبيعي، 9 درصد است و سرانه تخت هاي بيمارستاني 76 صدم و تراکم دانش آموزان در مدارس، زياد است.
وي با بيان اينکه فضاي سرانه ورزشي جنوب کرمان از متوسط استاني و کشوري پايين تر است عنوان کرد: براي رسيدن به شاخص استان 2 هزار ميليارد تومان و براي رسيدن به شاخص ملي به 6 هزار و 443 ميليارد تومان اعتبار نياز است.
رودري با اشاره به اينکه تامين مالي پروژه ها در زمان کوتاه ميسر نيست بيان کرد: با حمايت معاون رئيس جمهوري تدابير خوبي در اين زمينه برنامه ريزي شده است.
وي ادامه داد: با توجه به خشکسالي هاي اخير، مقابله با آفات نيز از جمله مهمترين خواسته هاي بخش کشاورزي منطقه جنوب کرمان است.
رودري اضافه کرد: 394 روستاي زير 20 خانوار در استان کرمان، فاقد آب آشاميدني است و براي حل اين مشکل به 847 ميليارد تومان اعتبار نياز داريم.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان کرمان اظهار داشت: براي احياي تالاب جازموريان نيز نيازمند اعتبار هستيم که اميدواريم اين مهم با حمايت معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان برنامه و بودجه کشور محقق شود.
وي همچنين عنوان کرد: 417 مدرسه کپري در جنوب کرمان داريم که اميدواريم اين مدارس هم بازسازي شوند و همچنين تعداد 2 هزار و 744 کلاس درس از سيستم گرمايشي استاندارد بهرمند نيستند که نياز به اعتبار دارند.
رودري تصريح کرد: يکي ديگر از ظرفيت هاي منطقه جنوب کرمان، اکتشاف معادن است و از رئيس سازمان برنامه و بودجه کشور مي خواهيم که اگر امکان دارد، جنوب کرمان در اولويت اکتشافي قرار بگيرد.
جنوب کرمان با جمعيت يک ميليون نفر، يک سوم مساحت اين استان را به خود اختصاص داده است.
3029/7450/7429
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما