شناسهٔ خبر: 30672720 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس سازمان برنامه و بودجه کرمان تاکید کرد:

لزوم اختصاص منابع مالی بیشتر برای رفع عقب ماندگی جنوب استان کرمان

کرمان - رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کرمان گفت: برای جبران عقب‌ماندگی جنوب استان ۹ درصد از سهم صندوق توسعه ملی استان را اختصاص دادیم اما حدود ۲۹ درصد دیگر نیز نیاز است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر رودری پنجشنبه شب در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ویژه جنوب استان کرمان با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار داشت: ۲۷۱ پروژه اقتصاد مقاومتی برای استان تعریف شده است که ۴۰ درصد حجم سرمایه‌گذاری و ۳۰ درصد هدف‌گذاری سالانه استان را تشکیل می‌دهند.

وی عنوان کرد: ۴.۳ درصد جمعیت کل استان در جنوب واقع هستند و ۶۲ درصد جمعیت جنوب استان کرمان روستانشین و مابقی شهرنشین هستند.

رودری تصریح کرد: رشد جمعیت جنوب استان از متوسط استان و کشور را بالاتر است و رشد جمعیت منطقه جنوب استان ۴.۵ درصد نسبت به متوسط استان و کشور بالاتر است .

وی ابراز داشت: متاسفانه شاخص فقر بر منطقه از سقف بالایی برخوردار است و افراد زیادی تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار دارند.

رئیس سازنان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان بیان کرد: ۱۸ درصد جمعیت جنوب استان کرمان تحت نهادهای حمایتی هستند این در حالی است که ۱۳ درصد استان و ۸ درصد کشور تحت نهادهای حمایتی قرار دارند.

نرخ بیکاری جنوب کرمان ۲ درصد بیشتر از متوسط استان است

رودری گفت: ۶۳ درصد اقتصاد جنوب استان از کشاورزی، ۱۵ درصد از صنعت و ۲۲ درصد از خدمات است و نرخ بیکاری جنوب استان کرمان ۲ درصد بیشتر از متوسط استان است.

وی تصریح کرد: برای توسعه جنوب استان به منابع بیشتری نیاز داریم و برای جبران عقب‌ماندگی جنوب استان ۹ درصد از سهم صندوق توسعه ملی استان اختصاص دادیم اما حدود ۲۹ درصد دیگر نیز نیاز است.

رودری ادامه داد: محدوده جنوب به عنوان پس کرانه سواحل مکران در نظر گرفته شده است و باید زیرساخت‌های جنوب استان تکمیل شود.

لزوم اختصاص ردیف بودجه به تالاب جازموریان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: ۲۵ درصد منشاء کل ریزگردهای کل کشور مربوط به جازموریان است لذا به یک ردیف برای رفع این مشکل در نظر گرفته شود.

وی تاکید کرد: میزان برق تولیدی جنوب استان پاسخگوی نیاز بخش صنعت نیست، همچنین باید توجه ویژه‌ای برای توسعه حمل و نقل جنوب استان صورت گیرد.

رودری افزود: میزان پوشش آب آشامیدنی سالم روستایی استان کرمان ۶۹.۱ درصد است این درحالی که این شاخص در کشور ۷۱ درصد است.

وی عنوان کرد:  سرانه تخت بیمارستانی در جنوب استان ۰.۷۶ درصد است و سرانه استان ۱.۵ درصد و سرانه کشور ۱.۷ درصد است لذا برای کاهش این فاصله نیاز به ۵۸۱ میلیارد تومان منابع نیاز داریم.

رودری بیان داشت: برای رساندن سرانه آموزشی جنوب استان کرمان به متوسط کشوری ۱۱۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز است .

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کرمان  ادامه داد: سرانه ورزشی استان ۰.۱۳، سرانه ورزشی جنوب استان ۰.۰۶ درصد و سرانه ورزشی کشور ۴.۵ درصد است. بنابراین حدود ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز برای رساندن جنوب استان به شاخص‌های متوسط ورزشی استانی داریم.

وی افزود: شش هزار و ۴۴۳ میلیارد تومان اعتبار برای رساندن سرانه ورزشی جنوب استان به متوسط کشوری نیاز داریم.

نظر شما