شناسهٔ خبر: 29444388 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

معاون کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی خبر داد؛

اجرای بیش از ۷۰۰۰ طرح اشتغال بافت فرش در آذربایجان شرقی

معاون کمیته امداد امام خمینی(ره) از اجرای بیش از ۷ هزار طرح اشتغال زایی در زمینه بافت فرش در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش آناج به نقل از مهر ، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در ۷ ماه گذشته ۵۰۳ طرح اشتغال زا در استان در زمینه بافت قالی و تابلو فرش اجرا شده است، گفت: هم اکنون ۷ هزار و ۱۳۶ طرح اشتغال در زمینه فرش تحت نظارت این نهاد در حال اجراست.

فاتح از اجرای آموزش های مهارت‌ های مددجویان قالی ‌باف خبر داد و عنوان کرد: همه مددجویان شاغل به بافت فرش با مشارکت سازمان فنی و حرفه‌ ای، میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری و اتحادیه قالی‌ بافان استان کارت مهارت دریافت کرده‌ اند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی آذربایجان شرقی افزود: امسال ۵۰۳ مددجو وام اشتغال فرش دریافت کرده اند که ۲۶۰ مورد از منابع بانکی و ۲۱۳ مورد از طریق صندوق امداد ولایت پرداخت شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه مددجویان تحت حمایت کمیته امداد آذربایجان شرقی در ۷ ماه گذشته ۲ هزار و ۴۳۰ تخته فرش را بافته اند، ابراز داشت: از مجموع فرش های بافته شده ۲هزار و ۱۳ تخته قالی، ۵۵ ورنی و گلیم و ۳۶۰ عدد تابلو فرش بود که این فرش ها در مجموع به مساحت ۱۰ هزار مترمربع بافته شده است.

فاتح با اشاره به ارزش ریالی فرش های بافت شده ادامه داد: فرش های بافته‌ شده مددجویان به مبلغ ۱۰ میلیارد و ۴۱۸ میلیون تومان به فروش رسیده است.

معاون کمیته امداد امام خمینی(ره) استان آذربایجان شرقی با اشاره به خرید تضمینی قالی ‌های بافته‌ شده توسط مددجویان اظهار داشت: مبلغ فرش خریدار شده پس از فروش به‌ طور کامل در اختیار مددجویان قرار می‌ گیرد البته برخی از تولیدات را هم خود قالیبافان به فروش می ‌رسانند.

نظر شما