شناسهٔ خبر: 29433209 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بافت 2430 فرش به همت مددجویان آذربایجان شرقی

خبرگزاری صداوسیما

مددجویان تحت حمایت کمیته امداد آذربایجان شرقی در هفت ماه گذشته 2 هزار و 430 تخته فرش را بافته اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان گفت : این فرشها در مجموع به مساحت 10 هزار و 500 مترمربع بافته شده است.
یونس فاتح ادامه داد : فرش های بافته‌ شده مددجویان به مبلغ 10 میلیارد و 418 میلیون تومان به فروش رسیده است.
وی با بیان اینکه از مجموع فرش های بافته شده 2هزار و 13 تخته قالی، 55 ورنی و گلیم و 360 عدد تابلو فرش بود گفت : قالی‌های بافته‌شده به‌ صورت تضمینی از مددجویان خریداری می‌شود و مبلغ آن پس از فروش به‌طور کامل در اختیار مددجویان قرار می‌گیرد و برخی از تولیدات را هم خود قالیبافان به فروش می‌رسانند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در 7 ماه گذشته 503 طرح اشتغالزا در استان در زمینه بافت قالی و تابلو فرش اجرا شده است، گفت: هم اکنون هفت هزار و 136 طرح اشتغال در زمینه فرش تحت نظارت این نهاد در حال اجراست.
فاتح خاطرنشان کرد : برای ارتقای مهارت‌های مددجویان قالی‌باف آموزش‌های پایدارسازی و توسعه برگزارشده است و همه مددجویان شاغل به بافت فرش با مشارکت سازمان فنی و حرفه‌ای، میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و اتحادیه قالی‌بافان استان کارت مهارت دریافت کرده‌اند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی آذربایجان شرقی افزود : در 7 ماه گذشته 503 مددجو وام اشتغال در زمینه فرش دریافت کرده اند که 260 مورد از منابع بانکی و 213 مورد از طریق صندوق امداد ولایت بود.

نظر شما