شناسهٔ خبر: 29438412 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اجرای بیش از ۷۰۰۰ طرح اشتغال بافت فرش در آذربایجان شرقی

معاون کمیته امداد امام خمینی (ره) از اجرای بیش از ۷ هزار طرح اشتغال زایی در زمینه بافت فرش در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،  فاتح معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در ۷ ماه گذشته ۵۰۳ طرح اشتغال زا در استان در زمینه بافت قالی و تابلو فرش اجرا شده است، گفت: هم اکنون ۷ هزار و ۱۳۶ طرح اشتغال در زمینه فرش تحت نظارت این نهاد در حال اجراست.

وی از اجرای آموزش‌های مهارت‌های مددجویان قالی باف خبر داد و عنوان کرد: همه مددجویان شاغل به بافت فرش با مشارکت سازمان فنی و حرفه ای، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اتحادیه قالی بافان استان کارت مهارت دریافت کرده اند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی آذربایجان شرقی افزود: امسال ۵۰۳ مددجو وام اشتغال فرش دریافت کرده اند که ۲۶۰ مورد از منابع بانکی و ۲۱۳ مورد از طریق صندوق امداد ولایت پرداخت شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه مددجویان تحت حمایت کمیته امداد آذربایجان شرقی در ۷ ماه گذشته ۲ هزار و ۴۳۰ تخته فرش را بافته اند، ابراز داشت: از مجموع فرش‌های بافته شده ۲هزار و ۱۳ تخته قالی، ۵۵ ورنی و گلیم و ۳۶۰ عدد تابلو فرش بود که این فرش‌ها در مجموع به مساحت ۱۰ هزار مترمربع بافته شده است.

فاتح با اشاره به ارزش ریالی فرش‌های بافت شده ادامه داد: فرش‌های بافته شده مددجویان به مبلغ ۱۰ میلیارد و ۴۱۸ میلیون تومان به فروش رسیده است.

معاون کمیته امداد امام خمینی (ره) استان آذربایجان شرقی با اشاره به خرید تضمینی قالی‌های بافته شده توسط مددجویان اظهار داشت: مبلغ فرش خریدار شده پس از فروش به طور کامل در اختیار مددجویان قرار می‌گیرد البته برخی از تولیدات را هم خود قالیبافان به فروش می‌رسانند.

 

انتهای پیام/ش

بیش از ۷۰۰۰ طرح اشتغال بافت فرش در آذربایجان شرقی اجرا می شود

نظر شما