شناسهٔ خبر: 29413928 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

سومین دوره اکسپوی تبریز آغاز به کار کرد

سومین دوره اکسپوی تبریز (فروش آثار هنری) به همت مؤسسه شمس تبریزی و با مشارکت نهادهای مختلف فرهنگی و هنری استان تا ۲۸ آبان در هتل کایا تبریز برپا شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، سومین دوره اکسپوی تبریز (فروش آثار هنری) به همت مؤسسه شمس تبریزی و با مشارکت مجتمع تجاری و تفریحی لاله پارک، شهرداری تبریز و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در رشته‌های “نقاشی، مجسمه، خوشنویسی و عکس” آغاز و تا ۲۸ همین ماه سال‌جاری در هتل کایا لاله پارک تبریز ادامه دارد.

«ایرج شهین باهر» شهردار تبریز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه فروش آثار هنری تبریز، با تاکید بر این‌که هنر یعنی خلاقیت و خلق اثری که در روح و روان آدمی تاثیر می‌گذارد، اظهار داشت: نیاز به فرهنگ‌سازی جدی در ابعاد مختلف هنر داریم.

وی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی گفت: کسی که کتابخوانی را یاد گرفته و لذت آن را درک کرده است، تحت هر شرایطی به کتابخوانی ادامه خواهد داد؛ از این رو باید لذت هنر و درک آن را در حوزه‌های مختلف هنری تبیین و نهادینه کنیم.

شهین‌ باهر با بیان این‌که معتقدم هنر یا همان خلاقیت، در حوزه‌های مختلف(تجارت، اشتغال‌زایی، خلق هنر و...) می‌تواند بروز و ظهور یابد، خاطرنشان کرد: هر انسانی که کار خاصی انجام دهد، یک هنرمند است و هنر ارزش بسیار والایی دارد.

شهردار تبریز آشنا کردن مردم با زیبایی و ارزش آثار هنری را قدم اول در توسعه اقتصاد هنر دانست و افزود: به فرهنگ‌سازی تدریجی و جدی در این رابطه نیاز داریم و برگزاری اکسپو گام ارزشمندی در این خصوص است که از دست‌اندرکاران آن قدردانی می‌کنیم.

همچنین سرمایه گذار لاله پارک تبریز در سخنانی با تاکید بر این‌که هنرمندان با هیجان خود آثار هنری را خلق کرده و روح خود را به اثر خلق شده منتقل می‌کنند، اظهار داشت: آثار هنری، روح و حیات دارند و این آثار ارزشمند را هرگز نمی‌توان با سایر اشیای تزئینی مقایسه کرد.

«علی پولاد» با تاکید بر این‌که خریداری آثار هنری وظیفه‌ ماست، گفت: مردم با خرید آثار هنری نه به هنرمند، بلکه به خود خوبی کرده و فضای زندگی‌شان را تلطیف می‌کنند.

نظر شما