شناسهٔ خبر: 29424977 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان:

کمتر از سه درصد مردم آذربایجان‌شرقی عضو کتابخانه های عمومی هستند

خدایی با بیان این‌که هم اکنون ۱۱۴ هزار نفر از مردم استان عضو کتابخانه های عمومی هستند، گفت: کمتر از سه درصد مردم آذربایجان‌شرقی عضو کتابخانه های عمومی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «شهرام خدایی» امروز در نشست فوق العاده شورای فرهنگ عمومی استان که در کتابخانه مرکزی تبریز برگزار شد، اظهار داشت: هم اکنون 114 هزار نفر از مردم استان عضو کتابخانه های عمومی هستند.

مدیرکل نهاد کتابخانه های آذربایجان شرقی با بیان این‌که کمتر از سه درصد مردم آذربایجان‌شرقی عضو کتابخانه های عمومی هستند، گفت: در نیمسال نخست امسال 506 هزار جلد کتاب از کتابخانه های عمومی استان به امانت برده شده که این رقم نسبت به 432 هزار جلد مدت مشابه سال گذشته، 17 درصد افزایش نشان می دهد.

وی با اشاره به این‌که 114 باب کتابخانه عمومی در استان فعال است، افزود: مجموع کتب کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی به 2 میلیون و 665 هزار جلد می رسد که با این حساب به هر یک از مردم استان یک جلد کتاب نیز نمی رسد.

خدایی با بیان این‌که تعداد کتاب های موجود در کتابخانه های عمومی استان در سال 1395 کمتر از 2.5 میلیون جلد بود، گفت: طی دو سال گذشته 10 باب کتابخانه عمومی را در سطح آذربایجان شرقی بازسازی و شاداب سازی کردیم و برای امسال نیز بهسازی 12 باب را برنامه ریزی کرده ایم.

وی با بیان این‌که کتابخانه سه هزار مترمربعی خانواده «قره چمنی» بزرگ ترین کتابخانه خیرساز استان است، تصریح کرد: آذربایجان شرقی در کنار اصفهان، خوزستان، خراسان رضوی و فارس جزء پنج استان ممتاز در زمینه کتابخانه هاست.

نظر شما