شناسهٔ خبر: 26782707 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

موگرینی: تشدید حملات اسرائیل به غزه نگران کننده است

صاحب‌خبر -
سرویس خارجی: رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا نسبت به حملات شدید اسرائیل به نوار غزه ابراز نگرانی کرد.
فدریکا موگرینی، به دنبال نشست شورای امور خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانسی خبری گفت: وضعیت در نوار غزه که جزو برنامه ما نیست، در جریان این نشست به بحث گذاشته شد .وی افزود: ما شاهد افزایش نگران کننده حملات موشکی شدید اسرائیل به نوار غزه از سال ۲۰۱۴میلادی تاکنون هستیم.
موگرینی تاکید کرد: همه ما موافقیم که از کانال‌های ارتباطی استفاده کنیم و از طرفین اسرائیلی و فلسطینی بخواهیم عقب‌نشینی کرده و خشونت‌ها را متوقف و‌ از جنگی دیگر جلوگیری کنند و وضعیت را برای مردمی که در آنجا زندگی می‌کنند،‌ بهبود بخشند.در چنین شرایطی رژیم صهیونیستی تنها گذرگاه تجاری در مرز غزه را بست و به دنبال آن، مصر نیز از بسته شدن گذرگاه رفح تا اطلاع ثانوی خبر داد تا نشانه‌ها حاکی از فشاری جدید بر حماس باشد.
مقامات رژیم صهیونیستی تصمیم خود مبنی بر بستن تنها گذرگاه تجاری در مرز غزه یعنی «کرم ابوسالم» را به فلسطینی‌ها ابلاغ کردند. نوار غزه که از همه‌سو در محاصره است (از شرق و شمال با رژیم صهیونیستی، از غرب با دریا و از جنوب با مصر) برای ارتباط با دنیای خارج، هفت‌ گذرگاه دارد که همه آنها تحت کنترل تل‌آویو یا قاهره-تل‌آویو است.«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هفته گذشته دستور بستن گذرگاه «کرم ابوسالم» تنها گذرگاه تجاری نوار غزه را صادر کرد و این دستور هفته جاری ابلاغ شد. رژیم صهیونیستی اعلام کرده گذرگاه مذکور را به صورت کامل می‌بندد و فقط اجازه ورود دارو در زمان نیاز را
می‌دهد.
از سویی پارلمان رژیم صهیونیستی قانونی را تصویب کرد که به موجب آن، اختیارات قضایی از دادگاه محلی کرانه باختری گرفته شده و به دیوان عالی این رژیم منتقل می‌شود.طبق این لایحه، تمامی اختیارات قضایی از دادگاه محلی در کرانه باختری به دیوان عالی رژیم صهیونیستی منتقل شد و بدین‌ترتیب هر فلسطینی که بخواهد از صهیونیست‌ها شکایت کند باید به دادگاه اسرائیلی‌ها مراجعه کند.
در این حال یک نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی با اذعان به ضعیف شدن بازدارندگی و واکنش‌های تل‌آویو به اقدامات گروه‌های مقاومت در غزه، گفت به همین دلیل حماس به عملیات‌های خود ادامه می‌دهد. «کسنیا اسوِلتووا» اذعان کرد که بازدارندگی و پاسخ‌های نظامی این رژیم به اقدامات گروه‌های مقاومت در نوار غزه، ضعیف شده است. وی گفت: حماس اکنون می‌داند که ما واکنش‌های محدودی به اقدامات آنها داریم و می‌داند که ارتش اسرائیل فقط سیاست‌های کابینه را اجرا می‌کند.

نظر شما