شناسهٔ خبر: 26786677 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

تل‌آویو برای احتمال حمله به غزه آماده می‌شود

تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از منابع آگاه مدعی شده کابینه این رژیم به ارتش دستور داده برای احتمال اقدام نظامی در غزه در صورت عدم توقف ارسال بادبادک‌های آتش‌زا آماده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری قدس(قدسنا) ، کانال ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی سه‌شنبه شب مدعی شد کابینه این رژیم به ارتش اسرائیل دستور داده برای احتمال اقدام نظامی همه‌جانبه علیه نوار غزه آماده شود.

 

بنا بر این گزارش، رژیم صهیونیستی تا روز جمعه به فلسطینی‌های معترض فرصت داده تا ارسال بادبادک‌ها و بالن‌های آتش‌زا به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین را متوقف کنند. این رژیم اعلام کرده در غیر اینصورت علیه غزه اقدام نظامی می‌کند.

 

فلسطینی‌ها از زمان آغاز تجمعات هفتگی موسوم به «راهپیمایی‌های بازگشت» در نزدیکی حصار واسط میان غزه و اراضی اشغالی، دست به ابتکار تازه‌ای زده‌اند و با ارسال بادبادک‌های حامل مواد آتش‌زا، به حملات رژیم صهیونیستی که در هفته‌های اخیر بیش از ۱۰۰ فلسطینی را شهید کرده، اعتراض می‌کنند. این روش هرچند ساده به نظر می‌رسد، اما خسارات گسترده‌ای به صهیونیست‌ها تحمیل کرده است. تل‌آویو تاکنون از مقابله با موج بادبادک‌های آتش‌زا ناتوان بوده است.

 

به ادعای تلویزیون رژیم صهیونیستی، تل‌آویو از طریق دستگاه اطلاعاتی مصر به حماس پیام داده که اگر ارسال این بادبادک‌ها تا روز جمعه متوقف نشود، غزه هدف حمله قرار می‌گیرد. بنا بر این گزارش، حماس با اعلام اینکه این بادبادک‌ها ارتباطی با این سازمان ندارد، گفته تلاش می‌کند این روند را متوقف کند.

 

رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه در تلاش برای افزایش فشار به فلسطینی‌های ساکن نوار غزه، تنها گذرگاه مرزی که محل انتقال مواد غذایی به غزه بود را بست. تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شده که حماس اکنون ۶۰% مرز را تحت کنترل گرفته و از ارسال بادبادک‌ها ممانعت می‌کند، اما تنها زمانی به طور کامل از این کار جلوگیری می‌کند که امتیازی مانند بازگشایی گذرگاه «رفح» در مرز با مصر را دریافت کند. گفته می‌شود این گذرگاه روز چهارشنبه بازگشایی خواهد شد.

 

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه در دیدار با فرماندهان ارتش این رژیم گفت تل‌آویو برای هر سناریویی آماده است و در صورت لزوم از نیروی نظامی برای مقابله با بادبادک‌ها استفاده می‌کند. کابینه رژیم صهیونیستی هم برای بررسی وضعیت غزه تشکیل جلسه داده است.

 

انتهای پیام/م.ق/

نظر شما