شناسهٔ خبر: 25227862 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

رئیس سازمان بسیج طلاب:

آیت‌الله شاه‌آبادی؛ نماینده مجلسی که در دفاع مقدس شهید شد

رئیس سازمان بسیج طلاب کشور به حضور شهید آیت‌الله شاه‌آبادی در منطقه از همان نخستین روزها اشاره کرد و گفت: ایشان نماینده مجلس بودند اما در خط مقدم حضور داشتند و به شهادت رسیدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از شبکه خبری تهران نیوز ؛ حجت‌الاسلام گواهی در یادواره شهید آیت‌الله شاه‌آبادی و شهدای روحانیت در دفاع مقدس که در سالن همایش‌های بین‌المللی موزه انقلاب اسلامی برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: شهید شاه‌آبادی از همان نخستین روزهای دفاع مقدس در کنار رزمندگان حضور پیدا کردند.

وی دفاع مقدس را گنجینه‌ای بی‌بدیل دانست و عنوان کرد: مردم ما از این گنجینه برای سال‌های بسیار طولانی برداشت خواهند کرد.

رئیس سازمان بسیج طلاب تاکید کرد: گنج‌های دفاع مقدس تمام نشدنی است و آینده ثابت خواهد کرد که این رزمندگان چه پیمان بزرگی بسته بودند.

حجت‌الاسلام گواهی با اشاره به مجاهدت‌های بی‌پایان رزمندگان در دفاع مقدس، گفت: خداوند به واسطه این گنجینه اتحاد را به ملت ایران بخشید. اگر امروز در مدیریت کشور توفیقاتی به دست آورد‌ه‌ایم، به واسطه آن رزم بی‌امان و کار خستگی‌ناپذیر است.

وی افزود: ما در دفاع مقدس این را به همه فهماندیم که با دست خالی هم می‌توانیم در برابر دنیا بایستیم. ما در دفاع مقدس این را به دشمنان فهماندیم که با دست خالی هم می‌شود در برابر زر و تزویر ایستاد.

رئیس سازمان بسیج طلاب در عین حال یادآور شد: ما در حالی بر دشمنان پیروز شدیم که نه توان و نه قدرت امروزی را نداشتیم. همه اقشار رزمندگان در جبهه‌های دفاع مقدس حضور داشتند.

حجت‌الاسلام گواهی ادامه داد: ما در دفاع مقدس دانشجویان عزیزی داشتیم که محل درس و تحصیل را رها کردند و به جبهه‌ها رفتند. ما فراموش نمی‌کنیم که کسبه، تجار و اصناف ما چه نقش‌هایی را ایفا کردند.

وی بر همین اساس بیان داشت: روحانیت هم در دفاع مقدس سهم عظیمی داشت. نه تنها برای خواندن نماز یا انجام اعمال مختلف، بلکه روحانیت در دفاع مقدس نقش فرماندهی داشت. فرماندهی کل نیروهای مسلح به دست یک فرد روحانی بود.

رئیس سازمان بسیج طلاب هم‌چنین به تشریح افتخارات روحانیت در دفاع مقدس پرداخت و گفت: روحانیت افتخار تقدیم ۴۵۰۰ شهید برای حفظ انقلاب را داشتند. افتخار روحانیت این است که ۷ هزار جانباز و ۳۵۰ آزاده تقدیم کرده است‌.

حجت‌الاسلام گواهی جمله پایانی‌اش را به تمجید از شهید آیت‌الله شاه‌آبادی اختصاص داد و خاطرنشان کرد: یک ساعت قبل از شهادت شهید شاه‌آبادی ایشان را در جزیره مجنون زیارت کردم. من مسئول تبلیغات یکی از گردان‌ها بودم. ایشان نماینده مجلس بودند اما در خط مقدم حضور داشتند و به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/*

 

نظر شما